Waarom wordt Joran van der Sloot zo streng beveiligd?

Tijdens zijn overplaatsing naar de VS werd hij zowel in Peru als de VS zwaar beveiligd alsof hij een drugsbaron zou zijn die bevrijd zou kunnen worden, terwijl zijn enige compaan van destijds reeds enige tijd geleden is overleden.

10 maanden geleden
1.8K
crispy
10 maanden geleden
Hij zal niet door iemand bevrijd worden denk ik. Maar hij heeft wel heel veel vijanden die hem kwaad kunnen doen.
Pieterke
10 maanden geleden
Om wat crispy zegt en misschien ook om te voorkomen dat dit fraaie heerschap probeeert te ontsnappen om bij zijn vriendin en kind te zijn of erger, weer iemand te vermoorden? Hij deinst m.i. nergens voor terug.
Castle
10 maanden geleden
Joran is een oplichter, moordenaar en chanteur. Hij zal er alles aan doen om op vrije voeten te komen. Eenmaal vrij zal hij ook vrij willen blijven en dus uit handen over de overheid. Hij heeft o.a. zijn charme aangewend om op goede voet met bewakers te komen.

Antwoorden (1)

"Bij elke arrestant wordt een dreigingsrisicoanalyse gedaan, zoals ontsnapping of liquidatie. De kans op ontsnapping is denk ik klein, Joran heeft geen grote organisatie met macht en geld achter zich om zo'n actie op touw te zetten." Maar de kans op liquidatie is wellicht wel aanwezig.
fremar
10 maanden geleden
erotisi
10 maanden geleden
Dal verklaard dan meteen het kogelvrije vest wat joran aan had. Maar zouden ze dat bij alle moordenaars in Peru en VS doen? Wat zou de zaak van joran anders zo bijzonder maken voor die landen?
Antoni
10 maanden geleden
@erotisi, de aandacht van de media maakt de zaak zo anders. En ook het feit dat de eerste vermissingszaak over een mooi, jong, blond, blank meisje ging. Dan is de aandacht van (met name de Amerikaanse) media (en het grote publiek) meteen veel groter dan in een willekeurige andere zaak.