Geldt er in meer gemeentes een korting op het maximumtarief als je kiest voor een pgb aanbieder?

In mijn gemeente geldt een korting van 15% op het maximumtarief in het geval je kiest voor een PGB aanbieder. Is dit in meer gemeentes zo? En zijn hier regels voor?

10 maanden geleden
SimonV
10 maanden geleden
Ter info: de hoogte van het maximumtarief van een PGB wordt bepaald door de gemeente. Het maximale informele uurtarief vanuit de Wlz is € 22,98 per uur bruto (2023). Het maximale informele uurtarief in de Zvw is € 26,52 per uur bruto (2023). De zorgverzekeraars bepalen dit uurtarief. Gemeenten bepalen zelf een maximumtarief. Deze mogen mijns inziens dus doen wat ze willen.

Geef als eerste antwoord