Soms zie je in een krant dat men personeel zoekt er staat alleen waar je aan moet voldoen maar niet wat je gaat verdienen ?

men wil ook lezen wat de verdiensten zullen zijn
maar er staat alleen wat je moet kunnen om de zaak te laten bloeien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Openheid in de advertentie over het te verdienen salaris is slecht voor de onderhandelingspositie van de werkgever ten opzichte van de werknemer. Verder willen bedrijven vaak ook niet dat de concurrent weet wat ze voor hun personeel betalen.
Wat je zelf kan doen voordat je reageert is bellen. En dan niet alleen naar het geld vragen, maar vooral naar de inhoud van de functie. Bij sommige sollicitaties worden brieven van mensen die niet gebeld hebben direct weggegooid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het salaris niet in de advertentie vermeld staat, kun je er bijna vanuit gaan, dat je het minimumloon of slechts een beetje boven minimumloon zult verdienen. Bij betere salarissen zal het al snel in de advertentie vermeld staan, als extra lokkertje.
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dat is echt kletskoek. Bij vrijwel geen enkele vacature staat een salaris, hooguit een maximum omdat dat bij overheidsfuncties verplicht vermeld moet worden. Het te verdienen salaris is voor beide partijen onderdeel van de onderhandelingen en zal afhangen van ervaring, diploma's en hoe hard men je nodig heeft. Buiten het salaris kunnen overige arbeidsvoorwaarden een beslissende rol spelen omdat deze vaak een groot deel van de totale inkomsten uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1
Salarissen zijn vaak marktconform. En vooral bij kleine organisaties een onderdeel van de onderhandelingen. Bij grote organisaties maken ze deel uit van het salarishuis en valt een functie in een groep en krijg je een salaristrede. Wat dat precies is, is vaak ook afhankelijk van kennis en ervaring. Op voorhand is er dus ook nog niet zo veel over te zeggen.

En misschien dat ook wel meespeelt dat Nederlanders doorgaans niet zo open zijn over wat we verdienen.