Tellen je broertje en zus mee als huisgenoot?

Stel, ik woon in het ouderlijk huis. Tellen je broertje en zus dan mee als huisgenoot?

1.7K
Amadea
3 jaar geleden
Alleen als broertje en zus óók in het ouderlijk huis wonen.

Het beste antwoord

In het dagelijks spraakgebruik zijn jullie dan huisgenoten, nl. alle mensen die bij elkaar in 1 huis wonen. Voor belastingen etc. kan dat anders zijn.
3 jaar geleden
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
+1. Bij de belastingdienst betekent het begrip huisgenoot namelijk iets anders. Daar heb je pas een huisgenoot als die persoon boven een bepaalde leeftijd (ik dacht 26 of 27) is. In de volksmond is inderdaad een huisgenoot iemand die ik hetzelfde huis woont

Andere antwoorden (1)

Als je samen in een huis woont ben je huisgenoten. Woon je elders dan dus niet.