In Pakistan (als ik me niet vergis) is de sharia aangenomen is dat goed of niet goed?

Dat is de islam-wet en onder andere is dat de wet die bepaalt dat de man kan eisen eens in de vier dagen zijn eigen vrouw te verkrachten. Gaat de vrouw er nu op achteruit of op vooruit met die wet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is het nu wettelijk zo geregeld dat de man nu eens in de 4 dagen recht heeft op seksuele gemeenschap met zijn vrouw, ...haha wat een sukkels....
Eerst hadden ze zich dat recht voor iedere dag toegeëigend... nu mogen ze wettelijk maar om de 4 dagen.... wellicht gaan de vrouwen er nu op vooruit... ;)

Wat betreft de rest van die wet heb ik geen ideeën hoor... heb er niets over gehoord en ga me er ook niet in verdiepen...

Toegevoegd op 24-04-2009 10:21:50
Als die mannen daar op een prettige en liefdevolle manier met hun vrouwen om zouden gaan, zouden ze zich niet op een wet hoeven te beroepen om met hun vrouw te mogen slapen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deva Deva... I love you...

Andere antwoorden (6)

Het zou een goeie wet zijn als er ook was vermeld dat de vrouw hetzelfde recht heeft. Dan is er in elk geval een zeker evenwicht! Beter is (in ons denkpatroon) dat er helemaal niets geregeld is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee die wet verplicht de vrouw eens in de 4 dagen sex met haar man te hebben.
En tuurlijk is dit niet goed, eens in de 4 dagen is veel te weinig!
j/k het spreekt vanzelf dat dit niet goed is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch heb je veel gevoel voor humor... hihihihihi...
Ik vind het niet goed, deze "wetgeving" kan op talloze manieren worden toegepast en uitgelegd, dus ook op de manier waarop de Taliban dit doen.

Het is beter en duidelijker voor mensen wanneer een wet zoveel mogelijk op slechts een manier kan worden uitgelegd en vastgelegd.

De Sharia bestaat voornamelijk uit jurisprudentie

In west europa is er niet voor niets sprake van de trias politica om de grootste machten in een samenleving te scheiden. Bij de Sharia is daar geen sprake van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de Sharia is in alleen in het noord westen ingevoerd dus niet het gehele land. omdat dat gebied toch al in handen en bestuurd werd door de taliban is er voor die mensen niets veranderd, de Sharia werd daar toch al "illegaal" toegepast. Dus of die vrouwen er nou echt op vooruit of achteruit gaan? ik denk dat de er weinig tot geen verandering zal zijn in dat gebied

(ik weet het, telegraaf is niet de beste nieuwsbron maar dat was het eerste wat ik zo snel kon vinden;) )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij het de sharia meer in dan hoe vaak mannen met vrouwen sex hebben? Waarom gaan de antwoorden dan alleen daar over?

Internationaal gezien is de sharia niet geaccepteerd, en zal in strijd zijn met de internationale rechten van de mens. Pakistan zal hiermee de aandacht van Amnesty op zijn nek halen, en zal internationaal commentaar gaan krijgen. Of ze zich er iets van aantrekken zal de tijd leren. En let wel: ook zonder sharia was het al een land voor mannen en niet voor vrouwen, dus nu alle schuld op de sharia schuiven is niet reeel. Het is de cultuur daar waar iets moet veranderen.

Aan de andere kant: ook hier is veel sociale druk. Je "moet" hier kleren van een bepaald merk hebben, je moet je onderbroek uit je broek laten steken, je "moet" bepaalde muziek leuk vinden. Als je dat allemaal niet leuk vind hoor je er niet bij en loop je kans gepest te worden. Nu is dat wellicht minder erg dan de sharia, maar heeft wel dezelfde grondslag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helemaal mee eens... +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Edo
alle antwoorden gaan over sex omdat XiniX dat noemde in de uitleg van zijn vraag... 'Gaat de vrouw er nu op achteruit of op vooruit met die wet?'
Ik als westerlinge kan mij er zoiezo niets bij voorstellen dat zoiets wettelijk is vastgelegd.
Hier gebeuren dat soort dingen zonder dat ze in de wet zijn vast gelegd.
Wie hebben er dan bij schending meer rechten vraag ik mij af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1