Hoeveel 1 op de X vrouwen is bisexueel in Nederland?

Hoeveel 1 op de x vrouwen is bisexueel in Nederland?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Op deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/Biseksualiteit#Demografie vind je daarover:

"Volgens een studie van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) uit 2012 identificeert circa 3 procent van de mannen en vrouwen zichzelf als biseksueel, maar heeft 10 procent van de mannen en 12 procent van de vrouwen seks gehad met zowel mannen als vrouwen. Een later onderzoek geeft aan dat circa 6 procent van de mannen en 15 procent van de vrouwen zich in meer of mindere aangetrokken tot mannen en vrouwen. Biseksualiteit lijkt meer voor te komen bij vrouwen.

Het SCP geeft in haar LHBT-monitor 2016 aan dat er echter kritische kanttekeningen geplaatst kunnen worden bij de eerdere cijfers. Voornoemde cijfers zijn wellicht te hoog, aldus het SCP. De organisatie concludeert op basis van een aantal surveys dat wellicht 4 tot 6 procent van de Nederlandse bevolking zich in meer of mindere mate aangetrokken voelt tot het eigen geslacht. Helaas wordt deze schatting niet expliciet gemaakt hoeveel procent van de bevolking biseksueel gevoelens heeft, biseksueel gedrag vertoont, en/of zichzelf als biseksueel identificeert. Kortom, de precieze omvang is (nog) onbekend."

en

"Uit het Nederlands Autisme Register 2017 van de Vrije Universiteit Amsterdam blijkt dat biseksualiteit onder mensen met autisme vaker voorkomt, namelijk bij 8 procent van de mannen en 27 procent van de vrouwen. Ook homoseksualiteit komt onder mensen met autisme vaker voor. De oorzaak hiervoor is niet bekend, wel dat het voor deze mensen vaak extra complex is, onder meer als het gaat om de coming-out."
Antoni