Tot zover de regering dat toelaat? Verschilt van land tot land en tijd tot tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tot zover je mensen écht kwetst of pijn doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot waar het de vrijheid van anderen aantast. Maar het is niet voor niets zo n onderwerp van gesprek. Er zijn mensen die denken dat je ongebreideld mag zeggen wat je denkt. En dat je over iets grenzen mag heengaan, mag schelden, mag veroordelen wat mensen heilig is.

De vrijheid van meningsuiting zoals in de grondwet wordt gewaarborgd, slaat op de mogelijkheid om je in de land, zonder censuur, te uiten.
Als lid van een samenleving is er ook een ethiek rondom de vrijheid van meningsuiting: Rekening houden met elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
""iets"" moet zijn ""ieders""
""de land"" moet zijn ""dit land""
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grens ligt bij geweld.......... :P Aldus Hans Teeuwen
http://www.youtube.com/watch?v=iB_g9Uc2Dt0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag volgens de wet niet aanzetten tot haat. Dat is niet altijd makkelijk te definieren, omdat sommigen al snel haten of gehaat worden.
Verder mag je je niet schuldig maken aan smaad. Hier geldt hetzelfde: wat de een als smaad ervaart, kan de ander als een compliment zien..
De rechter beslist.
Dan mag je geen majesteitsschennis plegen evenmin als Godslastering. Het staat in de wet maar is in feite achterhaald ( monarchie is een ouderwets, archaisch en ondemocratisch instituut dat dringend herzien zou moeten worden) en een wet op Godslastering wijst op vermenging staat/kerk, hetgeen niet meer van deze tijd is, in een modern westers land).
Wat mij betreft lijkt mij het opzettelijk en leugenachtig beschuldigen van mensen die zich moeilijk of niet kunnen verweren ( kinderen, gehandicapten bv) de grens. We zullen de zwakkeren in de samenleving in bescherming moeten nemen.
Ook het bewust, opzettelijk opruien , oproepen tot geweld zoals in geloofsgemeenschappen, lijkt me iets dat niet onbeperkt moet mogen. Dit brengt mensen in gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je de normale fatsoensnormen en waarden maar in acht neemt en respecteert kun je je gang gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het niet ontaardt in laster,smaad en erger nog,geweld,is die vrijheid onbeperkt.