Denk dat zijn onschuld moeilijk te bewijzen is maar ik denk dat zijn schuld nooit echt bewezen is zeker niet op basis van gevoerd bewijsmateriaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De druk ligt zo hoog om tot een veroordeling te komen... En mijn ervaring is dat rechercheurs net zo makkelijk kromme argumenten aanhalen om recht te spreken...

Recht hebben en recht krijgen is twee, zegt een advocaat-vriend...

In het specifieke geval van Ernest Louwes kan ik niet spreken... Maar als je eenmaal het verdacht naar jou wijst, dan is het bijna onmogelijk om je onschuld te bewijzen. Er zitten in elke gevangenis vele onschuldigen vast, dat kan ik je wel vertellen...

Toegevoegd op 23-04-2009 10:14:28
MAAR NU IS HIJ TOCH VRIJ....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Wimmie;

Gelukkig is ons rechtssysteem gebaseerd op het bewijzen van schuld en hoef je je onschuld (in principe) niet te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is al ontzettend veel onderzoek gedaan in deze zaak.
Justitie lijkt niet open te staan voor nieuwe gedachten in deze zaak.

Ik ben bang dat dhr. Louwes (als hij het inderdaad niet gedaan heeft) pas zal worden vrijgepleit als de werkelijke dader dit zal bekennen op zijn/haar sterfbed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb hier al zoveel over gehoord en gezien: ook de kant van Maurice de Hond, als ik het zo even mag noemen. Maar ik ben er in deze zaak - alles bij elkaar opgeteld en tegen elkaar weggestreept - van overtuigd dat de rechters hun werk goed hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn onschuld hoeft niet worden bewezen. Wat bewezen zou moeten worden, is dat hij op ondeugdelijke gronden is veroordeeld. En de gronden waarop hij is veroordeeld, zijn gewoon gedocumenteerd.

Jammer genoeg is daar wel de medewerking van Justitie voor nodig, en dát zou wel eens lang (of eeuwig) kunnen duren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, alleen door te kijken of er fouten zijn gemaakt in het proces en als dit zo is dan blijkt dus dat hij onterecht veroordeeld is. Als dit zo is dan zou de veroordeling dus niet meer geldig zijn.

Of je echt kan bewijzen dat hij het niet gedaan heeft wordt heel wat lastiger. Ik denk dat als dat kon het wel gedaan was en het nu dus alleen mogelijk is als wordt bewezen dat iemand anders het gedaan heeft.