Hoe meldde men zich ziek van werk voordat er telefoons waren?

Momenteel de serie ‘Mr Selridges’ aan het kijken dat zich afspeelt rond 1908-1920. Vroeg mij af hoe men zich afmeldde voor werk als hij ziek was? Telefoons waren denk ik voor mensen met wat meer geld een optie, maar hoe deden men dit zonder telefoon te hebben?

4 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Dan vroeg je een familielid of een buurman even langs de fabriek of het kantoor te gaan om te melden dat jij die dag niet kon komen werken. Grote kans dat de buurman bij hetzelfde bedrijf werkte als jij. Iemand die langs de deuren ging, zoals bijvoorbeeld een postbode, zou zo'n boodschap ook kunnen doorgeven. Iedereen kende elkaar in de buurt en velen werkten dicht in de buurt van hun huis. Zo kon men dus heel makkelijk nieuwtjes overbrengen.
Antoni
4 jaar geleden
Vroeger ging een gezinslid die persoon ziekmelden, ze gingen ook de dokter halen als je erg ziek was