Ik ben volgensmij medeplichtig aan iemand die een persoon heeft mishandeld alleen ik weet niks help!?

Iemand die ik ken heeft dus een vaag bekende van mij net mishandeld(ik weet niet precies wat hij heeft gedaan) hij vertelde tegen mij dat hij alleen zou praten met diegene en nu appte diegene net dat “hij niet meer kan lopen in ieder geval” en ik maak mij nu echt zorgen want hij begon tegen mij dat ik alles moet verwijderen of zo en dat ik mn simkaart moet breken als ik geen taakstraf wil....help!!! Ben ik nu medeplichtig want ik wist wel dat hij diegene zou “aanspreken” maar dus niet zou mishandelen. En ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Want die vaag bekende wilde heel graag met mij afspreken maar we zouden net nieuwe collega’s worden en ik zei tegen hem dat ik dat een beetje raar vind om af te spreken dus en hij wilde dat ik hem ging masseren dus ik dacht ik lok hem en ik zorg dat die bekende van mij hem aanspreekt van “heey joh dit is niet de bedoeling” maar hij heeft hem dus serieus mishandeld en vind het zo erg wat er is gebeurd. En nu net werd ik telkens anoniem gebeld maar die neem ik nooit op. Nu al helemaal niet omdat ik bang ben...kan iemand mij helpen. Ben ik medeplichtig of kan ik een straf krijgen of geen idee want dit is mij nog nooit overkomen namelijk!!!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.7K
Erna55
4 jaar geleden
- Want die vaag bekende wilde heel graag met mij afspreken maar we zouden net nieuwe collega’s worden en ik zei tegen hem dat ik dat een beetje raar vind om af te spreken dus en hij wilde dat ik hem ging masseren dus ik dacht ik lok hem en ik zorg dat die bekende van mij hem aanspreekt van “heey joh dit is niet de bedoeling” -
Waarom heb je zelf niet gewoon gezegd : Nee, ik wil niet afspreken, Nee, ik wil niet masseren!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat heb ik ook gezegd maar hij bleef doorgaan en hij wilde gewoon niet luisteren naar mij...en misschien dat hij dus wel naar hem zou luisteren omdat het voor hem een onbekende is..
Erna55
4 jaar geleden
Wanneer jij niet met hem afsprekt, wat is er dan "dat hij niet wil luisteren " ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik bleef tegen hem zeggen zelfs op mijn meeloopdag laatst. Dat ik het niet wil. Dat ik het liever hou bij collega’s zijn en dat ik zoiets heel prive vind. En hij wilde echt verder gaan en dat zei die ook hij wilde graag bij hem thuis gezellig afspreken zodat ik wat met hem kon doen. Maar ik bleef zeggen nee dat wil ik niet want je bent zometeen waarschijnlijk mn collega dat doe ik gewoon niet. En hij bleef me telkens bellen en vragen wanneer ik nou kon afspreken buiten werk om
Erna55
4 jaar geleden
Dan zeg je duidelijk: HOU OP en leg de relefoon neer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pfff dit is echt mijn schuld.. ik ben echt in paniek, ik moet vroeg op en ik had gedacht dat we het netjes zouden oplossen en al helemaal niet met geweld zouden oplossen. Ik vind dit zo kut..ik ga morgen ochtend vroeg de politie maar bellen of naar het bureau toe en het verhaal vertellen want ik voel me er nu zo slecht over omdat ik het idee heb dat dit nu allemaal door mij komt terwijl het totaal niet mijn bedoeling was of is om het zo te eindigen/oplossen..
LeonardN
4 jaar geleden
Kan ik je verhaal zo begrijpen:
A. Iemand een collega valt jou lastig, jij geeft steeds aan dat je daar niet van gediend bent.
B. Je vraagt aan een vriend of deze aan wil geven dat je dit niet meer wil
C. Ipv te praten slaat de vriend de collega neer.
D. Nu begint de vriend jou te intimideren door te zeggen dat je alle bewijs van jullie gesprekken moet verwijderen Verwijder niks. Als in die berichten staat dat je enkel wil dat die vriend even gaat praten dan is er niks aan de hand. Jij kon niet weten dat de vriend ging doen wat hij ging doen. "dus ik dacht ik lok hem"
Dat klinkt overigens wel vreemd. Wat lok je hem? SIMkaarten knippen zorgt er niet voor dat je berichten verdwijnen overigens...
SingingCoyote13
4 jaar geleden
hij doet iets zonder jouw medeweten of in te lichten vooraf. jij bent niet medeplichtig, dit is die ander zijn werk. het is beter dat je evt meld misdaad anoniem belt en de situatie uitlegt, misschien kunnen zij je verder helpen.
overigens sim kaarten doormidden knippen lost niet veel op.
https://slachtofferwijzer.nl/organisatie/meld-misdaad-anoniem/?gclid=CjwKCAiAhJTyBRAvEiwAln2qBzKdlTrS3kDAaIg_Qw1VAf1h7cbCzhYXvyCCqFCoAW5VYNC23Gq5jRoCNrgQAvD_BwE

Antwoorden (1)

Ik wordt niet helemaal wijs uit je verhaal, maar blijkbaar is er iemand mishandeld en had jij dat mogelijk kunnen voorkomen door tijdig aan de bel te trekken of heb je zelfs contact gelegd.
De mate van medeplichtigheid, zo die er al is, is afhankelijk van vele details die in je verhaal niet duidelijk worden.

Wat ik wel weet is dat je eventuele gevolgen flink kunt verzachten door gewoon zelf zo snel mogelijk met je verhaal naar de politie te gaan. Een eventuele straf zal lager worden.
Doe je het tegenovergesteld en ga je bewijsmateriaal vernietigen door simkaarten door te knippen, dan maak je het juist erger.

Ga dus naar de politie, leg je verhaal uit en denk de volgende keer 3x na voordat je je weer in een wespennest steekt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja ik ben er niet bij geweest of heb niet meegeholpen diegene dus te mishandelen ik dacht voor mezelf van oh misschien als hij hem aanspreekt over dat ik echt niet wil en dat hij moet ophouden. Dat hij dan ook wel ophoud...en nu blijkt dat hij diegene heeft mishandeld, tenminste dat denk ik want hij zei “hij loopt in ieder geval niet meer of hij kan in ieder geval niet meer lopen” of zo zei die. Dus ik gok dat hij is mishandeld en als ik nu aan hem vraag wat die precies heeft gezegd zegt hij: stop met praten en maak je simkaart kapot en neem een nieuwe telefoon. Ik ben echt bang want ik vind dit zo kut want ik heb dit nooit gewild op deze manier. Ik durfde dus niet met hem af te spreken omdat ik bang was dat hij anders dingen zou gaan proberen vandaar. Maar nu maak ik me zorgen om wat er kan gebeuren. En ik hoop gewoon echt dat het met hem goed gaat. Misschien is het wel een lul verhaal en heeft hij hem helemaal niet mishandeld. Maar ik heb echt geen idee!!