Ik ben volgensmij medeplichtig aan iemand die een persoon heeft mishandeld alleen ik weet niks help!?

Iemand die ik ken heeft dus een vaag bekende van mij net mishandeld(ik weet niet precies wat hij heeft gedaan) hij vertelde tegen mij dat hij alleen zou praten met diegene en nu appte diegene net dat “hij niet meer kan lopen in ieder geval” en ik maak mij nu echt zorgen want hij begon tegen mij dat ik alles moet verwijderen of zo en dat ik mn simkaart moet breken als ik geen taakstraf wil....help!!! Ben ik nu medeplichtig want ik wist wel dat hij diegene zou “aanspreken” maar dus niet zou mishandelen. En ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Want die vaag bekende wilde heel graag met mij afspreken maar we zouden net nieuwe collega’s worden en ik zei tegen hem dat ik dat een beetje raar vind om af te spreken dus en hij wilde dat ik hem ging masseren dus ik dacht ik lok hem en ik zorg dat die bekende van mij hem aanspreekt van “heey joh dit is niet de bedoeling” maar hij heeft hem dus serieus mishandeld en vind het zo erg wat er is gebeurd. En nu net werd ik telkens anoniem gebeld maar die neem ik nooit op. Nu al helemaal niet omdat ik bang ben...kan iemand mij helpen. Ben ik medeplichtig of kan ik een straf krijgen of geen idee want dit is mij nog nooit overkomen namelijk!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik wordt niet helemaal wijs uit je verhaal, maar blijkbaar is er iemand mishandeld en had jij dat mogelijk kunnen voorkomen door tijdig aan de bel te trekken of heb je zelfs contact gelegd. De mate van medeplichtigheid, zo die er al is, is afhankelijk van vele details die in je verhaal niet duidelijk worden. Wat ik wel weet is dat je eventuele gevolgen flink kunt verzachten door gewoon zelf zo snel mogelijk met je verhaal naar de politie te gaan. Een eventuele straf zal lager worden. Doe je het tegenovergesteld en ga je bewijsmateriaal vernietigen door simkaarten door te knippen, dan maak je het juist erger. Ga dus naar de politie, leg je verhaal uit en denk de volgende keer 3x na voordat je je weer in een wespennest steekt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100