Wat valt te doen als een uitvaartverzorger niet bereikbaar is?

Mijn familielid is gekozen voor een uitvaartverzorger die niet bereikbaar is op feestdagen. Wat valt te doen als mijn familielid thuis overlijdt tijdens feestdagen? Een rottend lijk thuis lijkt me geen goede optie.

4 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het bedrijf bellen, 24/7 kun je een begrafenisondernemer bellen.
Degene van dienst komt dan naar je toe, na het telefoontje om het overlijden te melden.
Zou deze uitvaartverzorger geen telefoonnummer hebben dat elk moment gebeld kan worden, zou ik toch even contact opnemen en vragen hoe zij dit normaal gesproken oplossen. https://www.google.com/search?q=uitvaartbedrijf+altijd+berijkbaar&oq=uitvaartbedrijf+altijd+berijkbaar+&aqs=chrome..69i57j33l2.11175j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Lees deze Google pagina eens, gezocht op **uitvaartbedrijf altijd bereikbaar**
SentWierda
4 jaar geleden
Als je verzekerd bent bij een uitvaartverzorger en deze uitvaartverzorger is bij melden van een overlijden langdurig niet bereikbaar dan kun je elke willekeurige uitvaartverzorger benaderen die wel bereikbaar is.
Je bent niet verplicht in zee te gaan bij degene waarbij de verzekering loopt..
De wel altijd bereikbare uitvaartverzorger kan de gehele uitvaart verzorgen; het financiele gedeelte regelt hij/zij t.z.t. met degene waarbij je bent verzekerd.
Overigens ben je nooit verplicht de uitvaart te laten verzorgen door degene bij wie de verzekering loopt. De uitvaartverzekering is meer een kwestie van klantenbinding.
.

Antwoorden (1)

Ik heb een kennis die uitvaartverzorger is, en ik heb wel eens gevraagd:
wat als je op vakantie bent ?

Als een uitvaartverzorger op vakantie is,
zorgt die er voor een tijdelijke plaats vervanger.
( want dat moet 24/7 beschikbaar zijn )

Dus een rottend lijk in huis, en een uitvaartverzorger op vakantie.
Is zeldzaam en uit-zonder-lijk.
4 jaar geleden
Wouter2011
4 jaar geleden
Dank! Ik vind een rottend lijk ook uit-zonder-lijk. Maar het gaat om een Joodse uitvaartverzorger. En die is echt niet 24/7 bereikbaar. Op de website staat "Buiten kantooruren of bij afwezigheid kunt u een boodschap inspreken en wordt u zo spoedig mogelijk teruggebeld, echter niet tussen 22:45 - 07:30 en niet op Sjabbat en Jom tov." Er wordt niets vermeld over een vervanger. En stel dat er iemand vrijdag avond, net vóór Sjabbat overlijdt. Dan kan hij slechts zondag na 07:30 opgehaald worden. Dus zijn lijk blijft +/- 1,5 dag thuis... En stel dat het tijdens de hitte is...