Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik informatie over alternatieve leefgemeenschappen in Nederland vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de website van organisatie Omslag vind je allerlei info over alternatieve woonvormen. Ze hebben ook een nieuwsbrief, met daarin informatie over nieuwe woon-projecten, woongroepen die een nieuwe bewoner zoeken etc.

"Het Servicepunt Anders Wonen Anders leven is er voor mensen die anders-dan-gangbaar willen wonen en leven:
in een woongroep of woon-werkpand, binnen een wooncollectief of leefgemeenschap, in een Centraal Wonen-project of in een woongroep van ouderen en/of in een duurzaam gebouwd huis in een ecowijk of een ecodorp.
Kortom: samen met anderen in een sociaal-duurzame omgeving."

Ze hebben adressen van en info over: Leefgemeenschappen, Woon-werkprojecten, Ecodorpen en -wijken, Centraal Wonen, Woongroepen en -collectieven, Groepswonen van ouderen en Kraken en mobiel wonen.

Handige website!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het eens bij " Centraal Wonen" in Apeldoorn. Ik weet dat daar (ik geloof jaren 80) een tamelijk ambitieus project is opgestart waar een groep mensen op alternatieve wijze woont en deelneemt aan gezamenlijke idealen.
Ieder zijn eigen stek, maar gezamenlijk een gemeenschapsruimte, groententuin, auto enzovoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de volgende organisaties kun je hierover informatie vinden: Federatie Gemeenschappelijk wonen, en Landelijke Vereniging Centraal wonen Nederland. Op Wikipedia vind je algemene informatie met verwijzingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding