Eten moslims minder tijdens de ramadan?

1.7K
tinus1969
4 jaar geleden
Obv een artikel in de Volkskrant heb ik de indruk dat moslims eerder meer eten, en vooral ook meer ongezonde voeding.
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Als ik het goed begrijp is het dus het tegengestelde van vasten. Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden.

Antwoorden (2)

Ze eten na zonsondergang maar dan eten ze echt wel normaal wat ze anders over de hele dag aten. Ze maken er dan echt wel een feestje van.
4 jaar geleden
Misschien denk je dat mensen als gevolg van ramadan afvallen, maar het tegendeel blijkt het geval. De eerste paar dagen van de vastenmaand verliest men waarschijnlijk wel wat gewicht als gevolg van het een beetje uitdrogen (want behalve niks eten mag er zolang de zon schijnt ook niks worden gedronken). Maar door het overdag vasten gaat de stofwisseling op een lager pitje werken, waardoor alle vette en zoete hapjes die ’s nachts worden gegeten in het lichaam worden opgeslagen. Vaak komt men tijdens de ramadan daarom een paar pondjes aan.
Amadea