Hoe kan het dat de politieagent, die verdacht wordt van de verkrachting en moord van een kind, zich advocaat Anker kan veroorloven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Strafzaken die in het middelpunt van de publiciteit staan vormen een zekere gratis reclame voor strafpleiters, voor avocaten dus.

Elke verdachte heeft op grond van de wet recht op juridische bijstand..hij dus ook.

Indien het inkomen van van de verdachte van zodanige aard is dat hij het tarief voor de advocaat niet kan betalen, kan hem van rechtswege een gratis advocaat toegewezen worden.

Een jurist als Mr Anker zal desnoods gratis de verdediging van deze verdachte op zich nemen vanwege de in mijn eerste zin al genoemde gratis publiciteit.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

omdat Anker&Anker net als alle nederlandse ''topadvocaten'' zoals Dram Moscovicz enorm graag in de media staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strafrechtadvocaten vragen lang niet altijd hetzelfde tarief. van topstrafrechtadvocaten weet ik dat ze tot ruim boven de 500 euro per uur rekenen, maar voor zaken die (al dan niet juridisch) extra uitdagen wordt soms weinig tot niks gerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige advocaten zijn net zo hard voor zichzelf bezig als voor hun cliënten.
Door het aannemen van zaken die landelijk groots in het nieuws zijn verzekeren ze zichzelf van veel publiciteit.
Deze cliënten hoeven dan stukken minder of helemaal niets te betalen, omdat ze ook pro deo kunnen werken. Het geld halen ze dan wel binnen dankzij de publiciteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste top criminelen, hebben ook de beste advocaten, als je geld hebt en een bepaalde status. Dan koop je ze gewoon om, nederland is een heel corrupte land. En ze zijn denk ik bang voor die criminelen, want als je een chocolade reep in de supermarkt jat, dan wordt je nog harder gestraft dan bij moord of jarenlang sexueel misbruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is hoe een simpele politieagent zich van zijn politieagentensalaris zich diezelfde advocaat kunnen veroorloven. Overigens kopen topcriminelen advocaten niet om, ze betalen die advocaten gewoon voor hun diensten. Dat is iets heel anders dan corruptie. Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het systeem werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik snap het systeem ook niet als slachtoffer zijnde. Omdat de dader zichzelf voor doet als slachtoffer en de slachtoffer krijgt de dader rol, en dat komt vooral ook door mensen die nep aangifte doen, en dan wordt de echte slachtoffers niet meer gelooft tot dat ze wordt vermoord en onthoofd.
Misschien heeft advocaat Anker zich wel aangeboden voor deze zaak. Omdat hij daarmee meer carrière kan maken.

let op dat niet iedereen zoveel compassie voelt met het vermoorde en verkrachtte kind.
Er zijn mensen die dat leed niet kunnen zien.
Die bestaan, echt.

Sommige mensen kijken als eerste naar de sterkste partij om zichzelf daarmee te identificeren. Die zien de zwakke helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zie je heel vaak: de duurste advocaten bij zaken die landelijk veel ophef geven. Ik denk dat de advocaten zich zelf aanbieden (pro deo) vanwege de eventuele ee die er voor hen te behalen is. Hun naam komt steeds in de media en een betere reclame is onmogelijk.
Dus: in feite betalen de andere klanten van de Ankers c.s. dan voor de uren die zulke lieden besteden aan boeven als deze Sander.