Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt een rook verslaving tijdens het werk (al dan niet eigen tijd) wel geaccepteerd en alcohol niet?

Het betreft beiden een verslaving.

Toegevoegd na 1 uur:
Kernvraag: Waarom accepteren we nicotine verslaving wél en alcohol verslaving niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Antwoord op je kernvraag: omdat er _veel_ meer rookverslaafden zijn. Het is dus _veel_ meer de norm (=normaal, dus)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige antwoordt op de kernvraag.

Andere antwoorden (11)

Alcohol beinvloedt de uitvoering van je werk nogal. Roken doet dat niet (op de tijd dat je wegbent om een sigaretje te roken na dan).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij niet zo moeilijk. Wanneer je 20 sigaretten op een dag rookt dan zal dit niet het niveau van je werk beinvloeden.
Ga jij maar eens met 20 biertjes achter je kiezen achter je bureau zitten en netjes de klanten te woord staan.
Denk niet dat dat lekker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat dacht je met 20 biertjes achter een draaiende machine? Ook leuk,maar dan voor de bloedworst industrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kernvraag: Waarom accepteren we nicotine verslaving wél en alcohol verslaving niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft ook weer met gedrag te maken Flora. Mensen die veel drinken kunnen zich vaak heel vervelend gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed, ik begrijp je helemaal. Maar als jij twintig sigaretten rook en je staat vervolgens mij te woord dan denk ik ook: "hmm, dat ruikt lekker". Maar nog steeds begrijp ik niet waarom we nicotine verslaving wel accepteren en hierop flink acteren om men ervan bewust te maken, maar met alcohol het tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is een goeie. Alhoewel dat toch niet meer zo is als vroeger. Mij begint het ook steeds meer te irriteren dat gerook van sommige mensen. Ik was laatst in Canada en daar rookt bijna niemand. Daar wordt alleen gerookt binnen de "lower class". De "upper class" rookt niet.
Ik denk dat uiteindelijk die verschuiving hier ook wel zal gaan plaatsvinden.
Wat is het tegenwoordig niet heerlijk om de kroeg in te gaan waar niet wordt gerookt!
Alcohol werkt verdovend, nicotine stimulerend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar beiden een verslaving.
Als je tijdens het werk meerdersigaretten rookt,heeft dat geen invloed op je prestaties. Maar drink je meerdere glazen alcohol,dan zullen er waarschijnlijk helemaal geen prestaties meer plaatsvinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij buiten een sigaret gaat roken, en je gaat weer aan het werk laten we zeggen, op een grote heftruck bijvoorbeeld! dan zal je reactievermogen niet afnemen! Als je elke pause glas wiskey achterover slaat! zal de fabriekshal met jou achter het stuur, geen veilige werkplek zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde reden waarom iemand die verslaafd is aan nagelbijten niet ontslagen wordt maar iemand die aan heroine verslaafd is wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je heb gelijk,en daarom mag je bij ons buiten ook niet meer roken,volgens de directeur sterven je hersencellen bij roken en wordt de prestaties minder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alcohol is echt heel ingrijpend, het is langzame zelfmoord echt waar, mijn mama is alcoholverslaafd, haar lever was verdubbeld, ze had dagelijks neusbloedingen, bloedde uit haar mond, kon nog nauwelijks eten of stappen, alcohol kan echt een moordwapen zijn
roken heeft een veel minder grote impact denk ik
alcohol heeft ook een invloed op gedrag en ik denk dat dat de voornaamste reden is, roken stinkt en is irritant, het tast je longen aan, maar je gedrag blijft hetzelfde ,terwijl alcohol een mens echt kan 'omtoveren' in een monster
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ga eens werken als je een krat bier op hebt,,,
En de dag erna als je een pakje sigaretten op hebt,,,
Wat denk jezelf dat beter gaat?

Volgens mij beïnvloed nicotine het gedrag niet...
Maar alcohol absoluut wel dus dan lijkt het me logies dat een alcohol verslaving niet geaccepteerd word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt er dus maar aan waar je werkt....
bij ons mag roken ook niet. en alcohol al helemaal niet.
en drugs ook niet... haha....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden is dat roken veel voordelen heeft voor de maatschappij. Rokers gaan vroeger dood en ze betalen accijns. Drinkers functioneren niet op het werk, maken verkeerslachtoffers, kramen onzin uit, enz. Dat kost ons heel veel geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding