Ja, hij riep dat hij een wapen bij zich had.

"Verloop
Op 27 juni 2015 vond in het Zuiderpark in Den Haag het muziekfestival Night at the Park plaats. Tijdens het evenement riep de Arubaanse bezoeker Mitch Henriquez dat hij een wapen bij zich had. Naar aanleiding hiervan werd hij door vijf politieagenten met gebruik van geweld overmeesterd."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Tijd voor de feiten rond de dood van Mitch Henriquez
Bijna tweeënhalf jaar na de dood van Mitch Henriquez is het tijd de feiten rond zijn hardhandige arrestatie te behandelen, vindt de rechter. De zaak wordt niet meer uitgesteld, ook al zijn er nieuwe beelden opgedoken. 'Ik hoorde Mitch Henriquez roepen dat hij een magnum had. Ik dacht: die man heeft een vuurwapen of een ijsje.' Het is 27 juni 2015, een uur of tien in de avond, als een bewaker ziet.....etc."
13 november 2017 Binnenland https://www.volkskrant.nl/alle-nieuws-over-overlijden-mitch-henriquez/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is dan het grote probleem? Deze man zegt een wapen te hebben, de taak van de politie is om de Nederlandse burgers te beschermen, dat hebben ze netjes gedaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het grote probleem is dat deze man de arrestatie niet overleefd heeft.
svetivlas
6 jaar geleden
@Justen3355 "Wat het grote probleem is" Het grote probleem is dat er legio andere manieren waren om te controleren of hij echt een wapen had. stel dat er geen 5 agenten waren geweest, maar slechts 1. Die had dan toch ook in moeten grijpen. Daarbij vind ik het een groot machtsvertoon dat 5 agenten iemand aan willen houden en dat daar een nekklem bij moet worden gebruikt. Zelfs 3 agenten zijn voldoende om de man de handboeien aan te leggen. Ook de omstandigheden spelen een rol. Een feestend iemand ( alcohol ) op een festival die iets gevaarlijks roept, dient op een geheel andere wijze te worden aangepakt dan dat dit gebeurd in een winkelcentum waar kans op geweld aannemelijk is. "Dat hebben ze netjes gedaan"
Op je strepen gaan staan in plaats van te trachten iemand te kalmeren is rechtmatig, maar niet proffessioneel. Hierdoor kan de zaak gaan escaleren waardoor beide gemoederen verhit worden en ja, als je met 5 man bent delft de eenling het onderspit. Deze agenten zijn alle vijf een gevaar voor de samenleving.
Als deze man echt geroepen heeft dat hij een wapen op zak had, dan gaan de politieagenten vrijuit die hem met geweld hebben overmeesterd. De consequenties zijn dus voor degene die roept dat hij gewapend is, die wordt op een andere manier benaderd dan iemand die aangeeft dat hij ongewapend is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
svetivlas
6 jaar geleden
@Jasser. Dus als iemand zijn leven beu is is het voldoende om tegen enkele politieagenten te roepen dat je een wapen hebt.
Deze agenten zijn dan dus gerechtigd om gezamelijk deze man te doden.