Zelf-standigheid. Dat is het grootste voordeel. Maar het voordeel voel je pas als je zelf-standig bent. Tot je het bent doet het pijn, maar dan is het over en wil je niet anders meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voordelen van zelfstandig op kamers wonen, hangen meestal samen met het hebben van meer vrijheid en zelfstandig beslissingen kunnen nemen over hoe je je inkomen uitgeeft en welke vrienden je op bezoek vraagt en wanneer. Je kunt natuurlijk ook zelf de inrichting van je huis of kamer bepalen, zelf bepalen wat je eet, gaan slapen wanneer jij zin hebt en je rommel opruimen wanneer het jou het beste uitkomt…
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer vrijheid.
Geen oudere die jou vertellen wat je moet doen.
Je kan het zelf inrichten naar eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige voordelen voelen in eerdte instantie aan als nadelen. meer zelfstandigheid, wil ook zeggen meer verantwoordelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af
-hoe oud je bent,
-wat de reden is dat je op kamers gaat wonen,
-hoeveel geld je hebt om je eigen leven te betalen,
-hoe zelfstandig je bent,
-waar die kamer is waar je gaat wonen,
-of je daar ook vrienden hebt,
-of je het leuk vind om voor je zelf te zorgen,
-hoe de situatie thuis is en waarom je daar weg zou willen.
-of je thuis "betutteld" wordt of daar ook gewoon een eigen leven en een eigen sleutel hebt.

Te veel om op te noemen.
De voordelen liggen vooral in het feit dat het gewoon goed is om op geen gegeven moment voor jezelf te zorgen, zelfstandig te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij was het mijn zelfstandigheid en zelf kunnen beslissen wat ik ging doen en wanneer ik dat ging doen. Beslissen wat ik wilde eten, leren omgaan met financiën.

Maar de grootste was toch eigenlijk wel: geen verantwoording af te hoeven leggen aan de ouders over waar ik heen ging, hoelaat ik thuis kwam en of ik wel of niet mee at.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op kamers gaan kan geweldig zijn! Je wordt zelfstandig, mag je eigen beslissingen nemen en zo gek doen als je zelf wilt. Je krijgt de kans om je eigen fouten te maken en daar zelf van te leren. Je gaat je vrijheid meer waarderen en leert ook meer waarderen wat je ouders voor je hebben geprobeerd te doen.
Er zijn natuurlijk ook genoeg nadelen te noemen, maar daar vraag je niet naar, en dat zijn eigenlijk ook allemaal voordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer vrijheid dan bij je ouders en goedkoper dan helemaal alleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoeld het huis uit gaan, je zelfstandigheid.
Als je goed beslagen ten eis komt qua vrijheid is op jezelf wonen natuurlijk geweldig. Die voordelen kunnen echter ook simpel omslaan in nadelen.
Het niet gewend zijn geen controle van bovenaf meer te voelen kan je ook gekke dingen laten doen. met alle vervelemde gevolgen van dien.