Hoe kan ik met een kind voor familie, vrienden, bekenden en een stalker verdwijnen?

Natuurlijk niet voor de instanties, niks illegaals. Het gaat om onze veiligheid. We hebben niet veel te besteden, wat het waarschijnlijk nog moeilijker maakt.
Dit heb ik zover bedacht:
- geen sociale media
- verhuizen naar een andere woonplaats (maar hoe doe je dat snel zonder urgentie?
- duidelijk maken dat we vrijwillig zijn vertrokken
- ander telefoonnummer en emailadres

Ik vroeg me ook af of de gemeente wat kan betekenen, ik dacht dat ze je adres onopvraagbaar kunnen maken?

Toegevoegd na 2 uur:
Aanvulling:
Bedankt voor de reacties zover.
Ik ben de enige met gezag over mijn kind.
Aangifte is in deze situatie en op dit moment geen optie.
Politie heb ik jaren geleden al voor het eerst gesproken, daarom weet ik ook dat aangifte nu niet verstandig is. Dit omdat er dan een moment komt dat de politie met de stalker in gesprek zal gaan maar ze hem niet langdurig vast kunnen houden. Dat is voor mij een onaanvaardbaar risico.
Blijf van mijn lijf huis wil ik voorkomen.

Ik hoop echt dat er nog iemand is die me verder kan helpen en wat antwoorden heeft op de vragen die ik gesteld heb.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Antoni
6 jaar geleden
Als je in gevaar bent door stalking of bedreiging, moet je aangifte doen bij de politie. Dat geldt ook als je bedreigd of gestalkt wordt door bekenden.
paulus811
6 jaar geleden
En meld je bij een 'blijf van mijn lijf' huis
Inekez1
6 jaar geleden
Als het thuis niet meer veilig is voor jou en/of je kind: een blijf-van-mijn-lijf-huis. Daar heb je de eerste opvang en kun je hulp krijgen bij het vinden van geschikte woonruimte. Locaties van blijf-van-mijn-lijf-huizen worden niet zomaar bekend gemaakt. Niet aan jouw familie maar dus ook niet aan jou. Alleen als blijkt dat dergelijke opvang voor jou van belang is, wordt je er naar verwezen (of gebracht?). Meld je bij de politie of plaatselijk welzijnswerk (maatschappelijk werk) voor een verwijzing, hulp of advies, ook als je geen aangifte wil doen maar wel weg wil.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Dikke plus @Inekez1 !

Het beste antwoord

Nu in de zomer kun je z.s.m. naar een goedkope boerencamping en daar de komende maanden in een tent/huisje intrekken.

Tijdens deze gedwongen lange vakantie in een ander deel van het land zoeken naar een verblijfplaats voor van de winter.
Nodig lijkt mij Maatschappelijk Werk niet alleen voor hulp (zij weten hoe, wie, waar en wat kan), maar ook om de regels te volgen zodat je geen last krijgt van overheidsinstanties.

[Een 'blijf-van-mijn'lijfhuis' kan je niet zelf naar toe, die adressen zijn geheim -natuurlijk!- als het ooit zover komt, wordt je op afspraak daarnaar toe gebracht.]

Vergeet niet dat je kind schoolplichtig is (leeftijd?). Hoe dat moet weet ik niet, maatschappelijk werk kan ook hierbij helpen.

Ander huis/woonplaats Iets zoeken is moeilijk. Mogelijk kan je ergens een kamer/zolder huren voor niet te veel bij particulieren of buiten het seizoen op een camping een recreatiewoning/ huisje huren. Er wordt door gemeenten zelf besloten of het wel of niet mag/gedoogd wordt.

Sterkte @RS11 , houdt moed en succes!

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/gemeentelijke-basisadministratie-en-verzoeken-om-geheimhouding-
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Jodokus, ook voor die laatste zin, ik ga hier iig mee aan de slag.

Andere antwoorden (2)

Het is inderdaad mogelijk om bij de gemeente aan te geven dat je adres 'geheim' moet blijven. Dat is het natuurlijk niet voor officiele instanties.

Wil je verdwijnen voor je stalker? Als het de vader/moeder van je kind is en je hebt gezamenlijk het gezag, lijkt me dat niet makkelijk. Moet je eerst die ouder uit het ouderlijk gezag laten zetten.

Heb je al eens contact met de politie gezocht? Of met een vertrouwenspersoon? Huisarts?

Er zijn blijf van mijn lijf huizen.

Naar het buitenland? Achternaam wijziging?

Ik vrees dat als iemand je echt wilt vinden, dat wel gaat lukken. De strijd aangaan met je stalker?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vluchten naar een ander land en daar Aziel aanvragen.