Waarom stopt men niet met het toelaten van massa's "kanslozen" en gaat men die miljarden niet investeren in de opbouw van arme landen?

Volgens een onderzoeksbureau 7.2 miljard per jaar.

Laat het er eens 5 miljard zijn.

Vraag ik me af of je dat geld niet beter in mensen kunt steken ipv zoals D66, pvda, Groen Links in advocaten, gevangenissen, begeleiding, crisisopvang, blijf van mijn lijfhuizen, terreurbestrijding, preventie misdaad, inburgeringscursussen, hobby clubjes, praatgroepjes ter bevordering van weet ik wat etc. etc.

Als je de wereld serieus beter wil maken dan kun je met 5 miljard wel wat bereiken denk ik.

Maak safe-havens voor vluchtelingen bijv. ter plaatse.

Dan hebben de mensen die geen geld hebben om naar Europa te vluchten ook eens wat toekomst.

Nu creperen ze in provisorische kampen waar chaos heerst. En waarom? Omdat er geen geld is omdat het serieuze geld blijkbaar bij ons in Nederland nodig is om de asielindustrie draaiende te houden.

Ik stel de vraag omdat ik zeer verbaasd ben over de hoogte van het geschatte bedrag, dat ik zelf al maar wat lager inschat, als was het 1 miljard dan nog teveel.

En ik ben verbaasd over het feit dat schijnbaar niemand inziet, van de zichzelf sociale partijen, dat je met zoveel geld op de verre locatie's waar de problemen zijn zo ontzettend meer kunt doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom we het geld in Nederland ( of België ) investeren ? Omdat we Nederlanders ( of Belgen ) zijn die solidair zijn met Nederlanders of Belgen ( en ook Nederlandse immigranten / Belgische immigranten) die het om welke reden dan ook minder hebben. Mensen in het buitenland helpen heeft een ander effect als mensen in Nederland / België helpen.

Antwoorden (4)

Troost je, achter dit soort vrijgevigheid zit wel een rationele gedachte. Wij hebben als Nederland geen enkele toekomst als onze bevolking niet groeit. Als onze economie weer aantrekt dan zitten we zo weer met een tekort aan mensen. En dan gaat het pas goed mis.
Ik ben sinds kort in behandeling voor darmkanker in het ziekenhuis in Amsterdam Noord. Als daar op dit moment alle allochtone in het niets zouden verdwijen, dan zou 80 % van het vergende personeel en zeg 30 % van het (para)medische personeel verdwijnen. Je hebt een keuze: meer kinderen maken of ze importeren. Ze heette vroeger niet voor niest GASTARBEIDERS.
Ik zou zeggen welkom aan onze gasten, en tegen onze regering 'kom mensen ga eens beginnen met echt regeren'

Ik heb vanmorgen een eenvandaag poll ingevoerd over de toekomstige premier van Nederland. De voorgestelde kandidaten waren huilen met de pet op. God, wat een zootje ongeregeld. De enige die een beetje die een beetje in aanmerking kwam was Tante Neeltje, maar die is toch gewoon al veel te oud voor zo'n job. Die is even oud al ik ben en die moet gewoon lekker gaan lezen of komen reageren op GV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt niet wat je schrijft. De mensen die binnenkomen zijn afhankelijk van uitkeringen, hebben geen opleiding etc. In Europa kunnen we ook mensen vinden die dichter bij ons staan, eenvoudiger integreren en niet zo'n bagage aan cultuur meenemen die belemmerend werkt voor de integratie. Er komen steeds meer ouderen. Maar ook steeds meer ouderen van niet-Europese afkomst. Mensen waar bijv. de bejaardencentra totaal niet op voorbereid zijn. Dat kwartje schijnt niet te vallen. Maar goed, de vraag blijf of we al die miljarden niet beter ter plaatste van de brandhaarden kunnen besteden. Die mensen krijgen namelijk helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen zelf maken of uitbesteden. That is the question.
Naast het genoemde bedrag zit ook het vingetje van 'jouw schuld', dat neem ik Wilders ook kwalijk. Wat je zegt is ook niet terecht, want dan moet je mijn voorbeeld van dat ziekenhuis nog maar eens lezen.
En geld zomaar naar 'brandhaarden' zenden is verspilling, zeker omdat wij die mensen hard nodig hebben. Het tekort aan mensen is ons probleem niet het overschot.
Misschien is in de toekomst de oplossing om Nederland op te heffen als land en ons als staat aan te sluiten bij Duitsland. Dan hebben wij meteen ons probleem van de premier in Nederland opgelost en ons kiesstelsel herzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord Pimr +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tx
En dat is denk ik alleen wat Nederland eraan uitgeeft.
Ik vind het prima om anderen te helpen op de wereld en ons niet te gedragen als "als wij het maar goed hebben"-mensen.
De vraag is alleen of de manier waarop dit nu gebeurt een optimaal effect heeft. We kunnen nu eenmaal niet dat deel van de wereld, waar de armoede groot is, laten overvliegen naar het deel waar de rijkdom heerst.
Niet praktisch en het lost het probleem in die landen niet op.
het geld zou beter geinvesteerd kunnen worden in begeleiding, scholing, ontwikkeling van de landen die dat nodig hebben zodat ze zélf in de toekomst verder kunnen. In hun eigen land, eigen cultuur en trots kunnen zijn op wat ze dan hebben bereikt. Nu kreperen er nog velen miljoenen mensen die de boot of het vliegtuig niet hebben kunnen betalen en dat is volgens mij niet nodig.

De vraag is niet Waarom? want daar kun je dan nog niets mee...
De vraag is hoe kunnen we al dat geld effectiever inzetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ennovy: wij doen dat allemaal niet uit naastenliefde. Wij hebben die miljarden niet over om extra ontwikkelingshulp te geven. Ontwikkelingshulp werkt bovendien niet. Het schuiibven met mensen heeft allen het oplossen van een Nederlands probleem ten doel.
Het zelfde probleem speelt in Singapore, dat geen dag overleven zonder import van mensen uit andere landen. Alleen hebben ze daar een goede regering en het loopt daar wel goed, maar desondanks zijn de mensen ook daar tegen, omdat de buschauffeur hgeen engels spreekt, maar allen chinees. Bijna Belgische toestanden.
Nederland laat allochtonen toe omdat ze vroeger die wet zo hebben ingesteld dat mannen een vrouw uit bijv. Marokko naar Nederland mogen halen en ze hier mogen trouwen. Als ze 3 jaar getrouwd zijn, dan is de vrouw hier ook legaal en scheiden ze. Nu zijn er opeens 2 Marokanen die allebei weer een nieuwe liefde uit de zandbak laten overvliegen en zo krijg je dus dat er hele dorpen uit Marokko naar Nederland worden gehaald met die klote wet. Ik denk dat de Nederlandse wet en regelgeving hiervoor eerst moet worden aangepast, om al die allochtonen buiten te houden. Dat is de rede dat ik op PVV stem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die massa's kanslozen waarover jij het hebt, komen niet alleen uit het buitenland. Sterker nog, veel van de immigranten zouden hard willen werken, maar mogen niet. Als we die lui hierheen halen en die, die niet willen met dezelfde boot ergens heen varen, wordt het nog wat.

Bovendien vergrijsd onze samenleving; ergo is er steeds meer zorg en geld nodig voor de verzorging van de ouderen. Wat in de jaren 60 de immigranten voor de industrie waren, zijn over 20-30 jaar de verpleegsters, zorgverleners etc die we dan nodig hebben en 'lekker goedkoop' uit het buitenland halen. Bedenk daarbij dat zij in hun land van herkomst veel harder nodig zijn, maar hier gewoon meer betaald krijgen. Sterker nog, waarschijnlijk is hun opvoeding gewoon met 'ontwikkelingshulp' betaald.