Komt er door de verwachte zonnestorm in 2012 toch een weredldwijde ramp?

Of was dat wat de Maya's verwachtten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De NASA heeft dit gepubliceerd.
De NASA wordt door de Amerikaanse belastingbetaler betaald en zij zullen er alles aan doen om in het nieuws te blijven.
Hier weer een sensationele poging om dat te bereiken.
De aarde heeft vele solaire maxima overleefd, ze komen elke elf jaar langs. De satellieten zullen er misschien wel last van hebben, (er zijn vele veiligheden ingebouwd in het satellietverkeer) maar dat merken we dan wel weer.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.dirah.org/2012.htm#CON
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze verwachting is niet gebaseerd op wetenschappelijke gegevens. Maak je er liever niet te druk om. Dergelijke doemscenario's zijn al vaker de wereld in geholpen. Levert alleen maar onnodige stress op.
13 jaar geleden
Uitgebreid behandeld op GV. Het korte antwoord is nee.

Het genuanceerdere antwoord is dat een zonnestorm wanneer dan ook kan communicatie storen en stroomuitval veroorzaken. Dit kan het dagelijkse leven danig verstoren. Maar een wereldwijde ramp wordt het niet. Behalve als de GPS satellieten uitvallen, dan gaan we allemaal dood.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op GV nog nooit iets over de zonnestorm van 2012 gelezen. Wel over die Maya kalender,maar daar gaat mijn vraag niet over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel meer het concept van de ondergang in 2012. Het exacte mechanisme ervan varieert inderdaad...
Als je even had gegoogled, had je gezien dat er een rekenfout was gemaakt en dat het nu 2212 is geworden. Onzin dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat over zonnestorm! Beter de vraag lezen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees de vraag wel, en er is dus niks aan de hand meneer Maya
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je bedoelt,dat die zonnestorm niet in 2012,mar in 2212 plaats vindt? Ik heb het dus nadrukkelijk NIET over de Maya kalender!
je hoor en de maya's wisten ook al dat die zonnestorm een groot probleem zou zijn voor onze informatiemaatschappij. ze waren hun tijd ver vooruit.