Hoe maak je het beste ruzie met iemand?

Ik heb daar namelijk vreselijk veel zin in;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen moeite met ruzie maken :-)

Het beste antwoord

Verklaar die ander een leugenaar. Kijk maar eens hoe snel je slaagt in je ruzie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 goed antwoord!

Andere antwoorden (11)

Er bestaat geen beste ruzie. Ruzie is namelijk altijd negatief. Los het anders op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je daarop uit dan? Iemands antwoord afkraken en dan zelg geen bevredigend antwoord geven,komt m.i. al aardig in de richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh..nou dan ben ik goed op weg;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krijg je nu een +je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee niet met een virtueel persoon.
Ik wil me echt afreageren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanavond om 10 uur in de galgewaard in Utrecht. Ik waarschuw je maar vast Snoeske,ik ben wel 2meter en 3 centimeter, 103 kg en 25 jaar(geweest) en heb de lichtroze band in sudoku!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig, rustig, moolkeesjes houden niet van vechten het zijn groepsdiertjes.
zondag
13 jaar geleden
Nou vooral van die lichtroze band in sudoku ben ik onder de indruk Moolkeesje! LOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben helemaal niet onder de indruk;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,volgens mij lichtelijk in de meno pause.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje: lichtroze band in sudoku. Haha! :)
Door hem/haar op z'n tenen te trappen.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ruzie uitstellen is ook een optie : bestudeer het object eerst en zoek zn zwakke plekken ( ook psychologisch ) of uiterlijkheden

ook een methode die daarbij toegepast word is : geef hem iets wat hij lekker vind : bijv een sigaretje.....dit helpt u focussen op hem en hij ontspant zich en laat zijn defensie zakken en vergeet zn masker op te houden.....

een geschikt moment om de ruzie te beginnen is een kwestie van fingerspitzschengefuhl....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL+1
Ik heb alleen nog geen object;-)
Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt of heb je de bokkenpruik op? Maar goed, mijn advies is om heel hard tegen iemand te gaan schreeuwen en hem van van alles te beschuldigen wat helemaal niet waar is. Geef hem ten overvloede de vinger en ik denk dat je in je opzet slaagt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt hoor;-)
Ligt er al aan met wie je ruzie maakt.
Als je dat doet met iemand met wie je verder geen contact hoeft, dan kan je lekker tekeer gaan met vloeken en schelden en misselijke opmerkingen en ordinair doen en de boel voor altijd verpesten.

Maar ruzie hoeft niet persé negatief te zijn. Een goede ruzie kan ook iets opleveren.
De grootste fout die door de meeste mensen gemaakt wordt, is om meteen alle frustraties tegelijk in één keer op tafel te gooien. De ander voelt zich dan in een hoek gedreven. Bovendien kan je door de emoties de gedachten niet meer op een rijtje zetten en dreigt een ruzie volledig uit de hand te lopen of te escaleren.

Er zijn - echt waar - regels om ruzie te maken.
Mij lukt dat niet. Als ik echt kwaad ben, wat maar heel zelden voorkomt, dan gooi ik er vanalles uit.
Maar als jij die regels wil leren, hier zijn ze:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/7945-ruzie-maken-10-spelregels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk! hier heb ik wat aan;-) +1
Sluit je aan bij een groep Hooligans en ga naar een voetbal wedstrijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen je baas zeggen dat je te weinig verdiend en dat je
veel te hart moet werken voor dat loontje, en dat je
het vanaf nu niet meer pikt.
Stel hem voor de keus 100 euro per maand netto erbij
of anders................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk het eens zo:
negeren werkt ook heel goed. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de cafetaria en eet alles bijna op,ga terug en zeg dat het niet te vreten was en eis je geld terug.
Dan heb je de zaak aan de gang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruzie maken in 6 stappen

1.Wees duidelijk. Benoem het gedrag van de ander dat je stoort en
vertel welke gevoelens dat bij jou veroorzaakt.
2.Zeg wat je wilt. Stel geen eisen of ultimatums maar beschrijf je wensen.
3.Luister actief. Laat elkaar uitpraten en probeer je in te leven in elkaars standpunt. Wat bedoelt de ander nu werkelijk?
4.Kies je strijd. Pot ergernissen niet op, maar flap er ook niet alles uit. Vraag jezelf eerst af hoe belangrijk een ergernis is en slaap er een nachtje over. Vind je het de volgende dag nog steeds belangrijk, zeg er dan iets van.
5.Koel af. Word je erg emotioneel, neem dan een time-out. Zeg tegen je gesprekspartner dat je nu iets anders gaat doen omdat je te boos bent en dat je er later op terugkomt.
6.Laat oude patronen los. Merk je dat je weer in een negatief ruzie-
patroon trapt, zeg dan ‘stop’ tegen jezelf en probeer het opnieuw.
7.Maak zo nodig je excuses (‘sorry dat ik zo fel reageerde’).