hoeveel eenzijdige ongevallen met de fiets met dodelijk afloop komen in Nederland jaarlijks voor?

dus vallen aanrijden van paaltje enz

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Als je dat wilt weten lijkt het me een leuk onderzoekje om alles via internet uit te zoeken.

Het beste antwoord

Er komen jaarlijks ongeveer 20 eenzijdige ongevallen met de fiets met dodelijk afloop voor in Nederland.
Totaal overlijden er jaarlijks zo'n 200 fietsers aan de gevolgen van een verkeersongeval.

Zonder dodelijke afloop:
Bij een groot deel van de fietsongevallen is sprake van een eenzijdig ongeval oftewel een ongeval waarbij geen andere verkeersdeelnemer betrokken is. Vaak is dat een val van de fiets.
Bij de spoedeisenhulpbehandelingen in verband met letsel door een fietsongeval, is in 2012 bijna tweederde van de fietsers (61%) gewond geraakt door een eenzijdig fietsongeval.
Dat zijn ongeveer 46.000 ongevallen.
SimonV