Waarom staken de vuilnismannen alleen in Amsterdam en Utrecht?

Waarom staken ze niet landelijk?

Ik begrijp tenminste uit de berichtgeving in de media, dat ze alleen in Amsterdam en Utrecht staken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heeft het er iets mee te maken dat bijvoorbeeld deze gemeentes nog een eigen vuilnisophaaldienst hebben.
Er zijn namelijk al heel veel gemeentes die het afval ophalen geprivatiseerd hebben.
Dus het afval ophalen hebben uitbesteed aan daarin gespecialiseerde bedrijven ( ISO- gecertificeerd ) zoals : De van Gansewinkel Groep, SITA, Dusseldorp B.V, om maar even een paar "grote" te noemen.
De mensen die daar werken vallen meestal onder een ander C.A.O namelijk het Transport/chaffeurs C.A.O.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zij zijn kennelijk de enige die denken te weinig betaald te worden, daarom staken ze.

De rest van Nederland gaat pas staken als die vuilnismannen in Amsterdam en Utrecht hun zin gekregen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Gelul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar blijf jij dan met het goede antwoord beste Antwoordman? Erg makkelijk om een antwoord van iemand als gelul te bestempelen, en vervolgens zelf stil te blijven...
AWM
13 jaar geleden
Idem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt de andwoordgever nou weer op de gedachte dat de rest volgt wanneer er in A'dam en Utrecht succes geboekt wordt?
Reinigingsdiensten worden door de gemeente betaald. Schijnbaar (dus niet blijkbaar!) valt het in de rest van het land mee met de belabberde lonen, of de drang om te staken voor je centen ontbreekt in andere gemeenten, kan ook nog.

Ik steun de sta(k)kers voor de volle 100% overigens :)