Hoeveel partneralimentatie betalen alimentatieplichtigen gemiddeld in Nederland?

7 jaar geleden
1.6K
tinus1969
7 jaar geleden
Gemiddelde zegt niets omdat PA afhankelijk is van het inkomen van de betaler.

Het beste antwoord

Partneralimentatie kan variëren van 250 euro tot 2000 euro per maand.
De gemiddelde partneralimentatie is ongeveer 650 euro per maand.

De gemiddelde kinderalimentatie per maand ligt tussen 200 en 300 euro per kind.

De gemiddelde alimentatie stijgt wel behoorlijk. Zo is de gemiddelde partneralimentatie in de laatste 10 jaar met meer dan 300 euro per maand gestegen. Dit komt voornamelijk doordat er steeds meer mensen op oudere leeftijd gaan scheiden (+50 jaar). Omdat deze mensen vaak een hoger salaris hebben, stijgt ook de alimentatie.
SimonV
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Mijn hemel dat is bij elkaar een soort mega sociale dienst
ronron1212
7 jaar geleden
Poet dat heeft niets daarmee is ook niet te vergelijken. De gene de alimentatie moet betalen is mede verantwoordelijk voor de kosten van de opgroeiende kinderen en als de partner weinig of geen inkomen heeft ook gedeeltelijk daarvoor verantwoordelijk.
Poet
7 jaar geleden
Ja dus net zoals de sociale dienst
Poet
7 jaar geleden
Ik zie de achterliggende bron niet maar het zal wel kloppen
tinus1969
7 jaar geleden
@Poet, maar degenen die veel alimentatie betalen zijn ook degenen met een hoog inkomen. Als je 2000 euro/maand betaalt, zit je in de categorie die bruto meer dan een ton per jaar verdient.

Andere antwoorden (1)

Wat een waardeloos antwoord zag ik staan. Partneralimentatie bestaat toch niet meer?

En is inderdaad inkomensafhankelijk. 200 minimaal per kind, lijkt mij sterk als je jan met de pet bent en een luizenbaantje hebt. Dat is niet op te brengen na een scheiding.

De minimale eis is tegenwoordig 25 euro per maand met een sociale uitkering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Een luizenbaantje is een gemakkelijke goedbetalende job. Je bedoelt waarschijnlijk precies het tegenovergestelde: een baan waarmee je maar weinig verdient. http://www.encyclo.nl/begrip/LUIZENBAAN