waarom hangen handoekautomaten altijd dusdanig hoog dat het water eerst naar de ellebogen loopt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Omdat het de bedoeling is dat je eerst je handen goed afschudt in de wasbak. De handdoek is alleen voor het drogen van de laatste rest.

Het beste antwoord

Uit mijn schoonmaaktijd : omdat dat een hoogte is waar bijna elke volwassene er goed bij kan, maar kinderen er niet makkelijk mee kunnen gaan klooien. (En sommige zeer eigenaardige types niet in de verleiding komen ....exotischere dingen met de handdoekrol uit te halen. Je wilt niet wéten wat mensen waar allemaal aan smeren.....(en als je dat wel graag wilt weten, maak dan eens een half jaartje ofzo openbare toiletten schoon. maakt niet uit waar, als er maar geen toiletjuffrouw zit).

Overigens is het eigenlijk de bedoeling dat je na het handen wassen eerst je handen goed droog schudt / uitslaat. Dan heb je niet alleen geen last van langs je ellebogen lopend water, maar laat je ook geen druppelspoor achter op de grond, wat voor iedereen - en niet in de laatste plaats de schoonmakers - wel zo prettig is.