Waar op de wereld is het iedere dag mooi weer (Het hele jaar door)

En waar je niet vergaat van de hitte ( Woestijn , evenaar)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (10)

Nergens,maar dan ook werkelijk nergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de hoogvlaktes van Chili , La Silla net achter de Andes, zijn telescopen opgesteld in een gebied waar het vrijwel nooit regent. Het is er niet te warm door de hoogte van 2400 meter.

Hier is het iedere dag mooi weer ( als er al een keer een beetje neerslag valt is het maar even ) . Het bevindt zich namelijk in de regenschaduw van de andes, ( het weer met zijn koufronten en bewolking regent uit enlost op door het stijgen van de lucht aan de westzijde van de Andes ) .

Toegevoegd na 1 minuut:
www.eso.org/public/teles-instr/lasilla.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de benedenwindse eilanden (Curaçao, Aruba, Bonaire).
Altijd rond de 30 graden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Specificeer: mooi weer. Als jij het fijn vind dat het elke dag hartstikke droog en lekker warm is, vind je het dus ook goed dat er geen grasspriet groeit op die plek, want planten hebben nou eenmaal water nodig.

Als je van een vakantieweertje met een verkoelend briesje houdt, zou ik Aruba, Bonaire of Curacao eens proberen! Maar daar regent het ook wel eens.

Persoonlijk vind ik het in Nederland elke dag mooi weer. Prachtig, zo'n afwisselend weerbeeld, soms lekker koud, soms lekker warm, soms een lekkere stortbui, soms wekenlang droog... Fantastisch, lang leve het gematigde zeeklimaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de Nederlandse Antillen is het heerlijk: Warm maar met genoeg wind om je fris en fruitig te voelen.
Heerlijk klimaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, vraag je eerst eens af wat 'mooi' weer is :P

Er zijn vast ook mensen die dol zijn op sneeuw en temperaturen ver onder de nul.

En ik kan eigenlijk heel erg genieten van grote hoosbuien tussen de warme dagen in de zomer door :)

Waarschijnlijk bedoel je met mooi gewoon warm, maar niet te droog. Dat wordt moeilijk :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige plaatsen in Frankrijk kennen een micro-klimaat en bereiken omwille van allerlei factoren de minumum 300 dagen zon , wat de referentie is in Europa. Die plaatsen zijn: Menton (Cote d'Azur) en Quiberon (ZuidBretagne) Nu 1000 km verder heb je nog Cadiz ,en de kust tot Portugal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cuba natuurlijk altijd ong 30 graden

jassen heb ik er nog nooit gezien buiten de maand januari
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is mooi weer..Een van mijn kinderen is pas tevreden als een ijsmuts en bontlaarzen noodzakelijk zijn, een ander als de mussen van het dak vallen.
Mijn antwoord is: Daar, waar het klimaat afwisselend is en waar weinig of geen sprake is van gevaarlijke omstandigheden. ( dichte mist, spekgladde wegen, overstromingen, tyfonen, tornado's). Als de zon altijd schijnt, is zo'n zonnige dag nooit meer een verrassing. Als het nooit eens lekker vriest, word je opgevreten door de insekten. Als het nooit eens stevig plenst, verdorren moestuinen en verbleken weilanden. Eigenlijk is Nederland (op gladde wegen en gevaarlijke mist na dan) helemaal zo gek nog niet...