Kun je zelf een pasfoto maken?

Die voldoet aan de eisen voor een nieuwe identiteitskaart.
Oude GV-vragen helpen me niet verder http://www.goeievraag.nl/zoek?q=Kun%20je%20zelf%20een%20pasfoto%20maken?&p=1

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Een pasfoto moet aan diverse eisen voldoen maar het maakt niet uit wie de maker van de pasfoto is. Dat kan dus een willekeurige fotograaf zijn of een pasfoto automaat.

Een selfie voldoet meestal NIET aan de pasfoto eisen.

Belangrijk bij pasfoto's zijn:
-de maatvoering van de foto: 3,5 cm breed en 4,5 cm hoog.
-de maatvoering van het gelaat op de foto:
Breedte gezicht van oor aanzet tot oor aanzet ca. 1,6 cm tot 2,0 cm.
Lengte van het gezicht van kin tot kruin ca. 2,6 cm tot maximaal 3,0 cm.
De foto moet van het vooraanzicht zijn en de afgebeelde mag niet lachen.

Verder moet de foto in kleur op glad hoogwaardig fotopapier zijn afgedrukt, goed gelijkend zijn, scherp zijn en contrast hebben en niet bewerkt zijn (photoshop).
De minimale dichtheid (resolutie) moet 400 Dpi (Dots per Inch) zijn.

Als je zelf in staat bent om een pasfoto te maken volgens de bovenstaande eisen dan mag je dat gerust zelf doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus geen probleem als de foto aan de voorwaarden voldoet.