Waarom spugen jongens?

Ik bedoel waarom ze het af en toe nodig lijken te vinden een klontje spuug op straat te mikken. Is het stoer? Hebben ze speeksel over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

duimen voor pubers eigenlijk. indd een aangeleerd gedrag wat pretting voelt ofwel stoer. als je sport heeft het trouwens wel een functie geloof ik maar dan mogen alleen jongens het indd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is heel stoer, tenminste, dat vinden zij. Ik vind t gewoon goor. Maar ik probeer het maar een beetje te zien als het sproeien van kater, 'hun plek markeren' of zoiets...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een manier om te uiten dat je er allemaal maling aan hebt en schijt aan de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan heel goed zijn dat ze teveel speeksel hebben. Ik heb er ook wel eens last van tijdens het wielrennen, dat ik het gewoon niet meer weg kan slikken, dus dan rochel ik er ook wel eens wat uit (maar doorgaans doe ik dat niet als er mensen vlak voor of achter me fietsen, vind het zelf ook niet echt smakelijk, maar ja, als je het kwijt moet...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze proberen voetballers te immiteren.

En waarom ze het op straat doen?
Tsja, in huis mag het niet van Pa!
En van Ma trouwens ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen produceren zo’n halve liter speeksel per dag, antwoordt Casper Bots, tandarts-epidemioloog en oprichter van het Nederlands Speekselcentrum te Hilversum: Een half pak melk, dus. Mannen produceren meer speeksel dan vrouwen: respectievelijk 0,6 en 0,3 milliliter per minuut.