Hangt een beetje van het soort bedrijf af maar globaal kun je op 2 manieren failliet gaan.
Of je bent niet solvabel of niet liquide.
In geval van faillisement zal alles wat waarde heeft worden verkocht.
Van dit geld wordt eerst de belasting en de bank betaald (als hierook nog schulden zijn.
Het restant wordt hoofdelijk omgeslagen op de andere schuldeisers (levranciers etc.)
Alles wordt dan opgeteld en gedeeld door het aantal schuldeisers. Voorbeelld er is nog 100.000 over en in totaal moeten 6 schuldeisers nog een total bedrag van 1.000.000 ontvangen.
iemand die 100.000 moet hebben onvangt dan 10 x zo veel als iemand die maar 10.000 krijgt maar niet zijn hele vordering. Dus het restant van de schuld wordt dan hoofdelijk verdeeld over de schuldeisers (soms is dit verzekerd en betaald de verzekeringsmaatschappij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niemand, dan kun je fluiten naar je centen.

Tenzij het failliete bedrijf binnen een bepaalde tijd (meestal 5 jaar) weer inkomsten kan genereren. Ze blijven altijd verantwoordelijk voor de schulden.