Op wat voor manier is China nog communistisch?

Ik bedoel het is toch eigelijk een heel kapitalistisch land waar er inkomensverschillen zijn en waar de economie booming is? Verder is er nog weinig nog collectief goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

er is geen vrijheid van religie, geen vrije pers, dissidenten worden gevangen gezet gemartelt of vermoord... voor de rest een hardstikke leuk land en iemand moet mijn t shirts van 5 euro aan elkaar naaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dE DOODSTRAF IS ER NOG

de overheid bepaald dat je maar 1 kind mag hebben

internet is beperkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot op de huidige dag is er nauwelijks godsdienstvrijheid en worden betrekkelijk neutrale bewegingen als Falun Gong vervolgd omdat de partij bang is voor concurrentie met het eigen gedachtegoed.
Afgezien van enige economische vrijheid ontbreken tot op de huidige dag alle democratische vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van drukpers, vrijheid van vergadering en vereniging, vrijheid tot vakbondsvertegenwoordiging, etc. en andere kenmerken als scheiding der machten, representatief meerpartijen parlement etc. Dit alles ontbreekt omdat het strijdig is met de partijbelangen van de Communistische Partij van China (CCP).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus Turkije is ook communistisch?
Op alle gebieden is het land communistisch.De communistische partij heeft nog altijd veel invloed op het dagelijkse van de Chinezen.