Hoe beinvloedt de kennis/bewust zijn van merken de keuzes in het dagelijkse leven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wil je echt wten of mijn kennis van Adidas, Sony en Volkswagen etc, mijn keuzes beinvloed ?
erotisi
8 jaar geleden
Door vertrouwen op te wekken. En dat vertrouwen krijg je, denken ze, door vaak aan het produkt herinnert te worden door reclame

Antwoorden (1)

Dat kan op diverse manieren van invloed zijn. Je kan een zeker gevoel voor status ontwikkelen door middels dure merkkleding bijv. aan te geven dat je 'geld genoeg hebt. Iedereen kan zo zien dat je 'het gemaakt hebt'. Ook al moet je jezelf alles ervoor ontzeggen, je móet dit uitstralen voor je gevoel.

Je wilt meedoen met de rest. Op scholen zie je dit vaak... je wilt niet onderdoen voor anderen.

Je hebt er goede ervaringen mee en je weet dat goedkoop meestal duurkoop is. Koop je bijv. een wasmachine van Miele, dan weet je dat je er veel geld voor moet betalen, maar dat je er zoveel langer meedoet dan met een goedkoop merk.

Vaak weet je ook dat een bepaald merk een specifieke smaak heeft, als het op voedingsmiddelen/dranken aankomt. De trademarks hebben dit alleen omdat elk geregistreerd voedingsmiddel waar nog patent op rust, het alleenrecht heeft op de receptuur. Anderen mogen soms wel eens hetzelfde maken als het patent is opgeheven, maar speciale 'geheime' ingrediënten blijven geheim en ook de hoeveelheden zijn vaak niet bekend. Zodoende smaken andere merken tóch anders dan het origineel.

Vaak hebben merkenartikelen gewoon een betere kwaliteit en kan je er zeker van zijn dat het biedt wat je verlangt. je kunt er echter ook pech mee hebben en dan weet je vrijwel zeker dat de kwestie nog goed wordt opgelost, omdat zij vaak hun goede naam te verliezen hebben. Bij een goedkoop merk zal dit soms moeilijker zijn..zij hebben immers niets te verliezen.
amc