Wat zijn de kansen dat IS, Iran binnenvalt vanuit Irak (West-Iran)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Heeft deze vraag te maken met je vakantieplannen naar Teheran ?
Of wil je dat er een kans berekend wordt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze vraag heeft met mijn vakantie plannen te maken ;) Ik ga namelijk naar een stad in het westen van Iran, ongeveer 80 km van de grens van Irak vandaan. Ik vroeg me dus af, of het reëel is dat IS, vanuit Irak, Iran binnenvalt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze zullen het uit hun hoofd laten . Waarom : Iran heeft een goed getraind leger , ze zullen onder de bevolking bijna geen mede standers vergaren Iran is geen soennitisch land . Lang geleden dacht sadam ook dat hij wel even het verzwakte Iran kon binnen vallen . Dat heeft hem uiteindelijk de das omgedaan . Maar is is geen logische organisatie . Ze zullen Iran mogelijk wel aanvallen als ze daarmee weer de steun van de saoedi krijgen . Nee die zijn nu bang voor het monster wat ze zelf hebben geschapen . Ja het is een duivelse wereld .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord!

Het beste antwoord

IS laat zich niet gemakkelijk voorspellen.
Ook de situatie in Iran is op dit moment niet stabiel.

Je geeft aan dat je op vakantie wilt naar Iran.
De Rijksoverheid geeft reisadvies, ook voor Iran:
Er is politieke spanning tussen Iran en andere, vooral westerse, landen. Dat komt onder andere door het Iraanse nucleaire programma. En door sancties tegen het land door de Verenigde Naties, de Verenigde Staten en de Europese Unie.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert Nederlanders die naar Iran reizen of Nederlanders die in Iran wonen, alert te zijn. Blijf op de hoogte van de binnenlandse en internationale ontwikkelingen.

Er is ook een kaart gepubliceerd van Iran waar staat in welke gebieden het zeer af te raden is om te reizen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord :)