Bezuinigen 29 miljard Hoe?

wat kost het minste pijn voor elke nederlander,en waarom toch altijd de gezondheidszorg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In mijn ogen gaat het bezuinigen vanzelf als Nederland investeert en doorzet in duurzame energie.

Namelijk we hebben goud onder de grond zitten in de vorm van aardgas. Gasprijzen zullen over een tijdje stijgen.
De aardgasbaten van de overheid zullen dan ook stijgen. We zouden dan schulden af kunnen betalen

Maar dan is het zaak om nu te investeren in duurzame energie zodat we minder van het zeer kostbare aardgas opmaken en het voor veel geld moeten gaan importeren in de toekomst.

De transitie naar duurzame energie is meer dan bezuinigen, het is een overgang van een verbruikseconomie naar een hergebruik economie.

Zolang we olie en aardgas "op" gebruiken , is er gewoon een irreeële economie en dan is er zowiezo geen toekomst van groei te verwachten. Dan kunnen we welke schuld dan ook niet afbetalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bezuinigen op ontwikkelingshulp,kinderbyslag voor kinderen ih buitenlamd afschaffen,regelingen voor aftredende ministers burgemeesters etc afschaffen.als jy en ik ontslag nemen hea je ook niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je 29 miljard wilt bezuinigen, dan is dat zo veel dat het niet kan zonder iedereen pijn te doen. We zitten met een beroepsbevolking van 7,5 miljoen mensen, dus dat betekent bijna 4000 euro per werkende Nederlander wat er minder mag worden uitgegeven aan wegenbouw, aan service in het stadhuis, aan blauw op straat, aan gezondheidszorg, aan sociale zekerheid, aan van alles en nog wat.

29 miljard bezuinigen kan niet 'met het minste pijn voor elke Nederlander'.
itsme
14 jaar geleden
Als we eens beginnen met
- geen aanvalsvliegtuigen kopen,
- onze bijdrage aan de EU te verlagen tot de gemiddelde bijdragen aan de EU per hoofd van de bevolking,
- de ontwikkelingshulp halveren,
- de hypotheek rente aftrek afschaffen boven de 250 000 Euro hypotheek,
- ambtenaren eens aan het werk zetten,
- subsidies grotendeels afschaffen,
- schoolgeld met 25 % omhoog doen, maar als gemiddelde boven de 7 is weer een korting van 30 % geven,
- alle opvreters echt aan het werk te zetten,
- eigen risico en premies gezondheidszorg inkomens afhankelijk maken
Dan schieten we al een stukje op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 je moet de politiek in jij!!
itsme
14 jaar geleden
we hebben geen aanvalsvliegtuigen, maar defensie vliegtuigen.
de ambtenaren werken al.
afschaffen van subsidie betekent veel extra werklozen
schoolgeld afhankelijk maken van je schoolprestaties is ronduit asociaal voor de studenten die niet boven de 7 kunnen scoren
alle opvreters echt aan het werk zetten? welk werk is er dan voor hen? waarom noem je hen opvreters?
en wat levert het dan allemaal op? Zitten we dan al op 29 miljard of doe je hiermee alleen maar een heleboel mensen tekort en bereik je je doel niet eens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Itsme: gevechtsvliegtuigen zijn aanvals vliegtuigen (ik heb dar bewust gebruikt) net zo als de huidige F16's datr zijn. Studenten die geen gemiddeld 7 kunnen halen hebben we niet nodig: opzouten die gasten. Opvreters zijn mensen die geld krijgen niet in overeenstemming met hun bijdrage aan de maatschappij. Daar valt voor mij menig kamerlid en bankbobo onder. Ambtenaren werken misschien wel, maar zijn nauwelijks efficient. Daarin zit het probleem voornamelijk.
Ja we halen die 29 miljard zo wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeten was ik nog de AOW naar 67 jaar of 40 jaar werken, en wel de eerste gebeurtenis in het leven.
Mijn favoriet:
- De voorwaarden voor de AOW gelijktrekken aan die voor een bijstandsuitkering, dus afschaffen voor mensen met een pensioen of eigen vermogen.

En de gezondheidszorg is een voor de hand liggende post, omdat daar *erg* veel geld in omgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
twee keer niet mee eens. Waarom wel je hele leven AOW premie betalen en als je dan goed voor je pensioen gezorgd hebt (gespaard hebt dus), op je 65e niets krijgen? Voor pensioen moet je zelf zorgen, iemand die daar te belazerd voor is mag niet op 65 exclusief met AOW worden beloond. En in de gezondheidszorg gaat erg veel geld om inderdaad, maar dat is toch geen reden om daar op te bezuinigen? Bij de spoorwegen gaat ook veel geld om, in de ambtenarij ook, bij banken ook. Waar het om gaat is of het efficient wordt uitgegeven. Daar kun je in de gezondheidszorg over discussieren, maar niet alleen omdat er 'veel geld' in omgaat.
Deze problemen hebben we ons op de hals gehaald door die banken uit de problemen te helpen, als we straks helemaal uit het dal zijn kunnen we die mooi met winst verkopen, probleem opgelost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betere samenwerking tussen instanties! We werken zo erg langs elkaar heen met van alles en nog wat, dit kost tijd en geld! Denk aan de belastingdienst, als zij een foutje hebben gemaakt en jij wilt een bezwaarschrift indienen ben je zo 6 weken verder! Dit kan beter!

Verminder dus die bureaucratie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontwikkelingssamenwerking stoppen dan heb je al bijna 5 miljard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker egoïstisch. Bovendien hebben we het over 29 miljard ! -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat wil ik niet merken uit mijn portefeuille.