*Met je mobiel op GV (maar daar ben je al achter).
*Spelletje op je telefoon spelen.
*Tijdschrift lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed(leer)boek lezen,steek je ook nog wat van op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan waar je zit....maar leesboek meenemen, mp3 speler aanzetten of nintendo ds meenemen ( als je die heb)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site vragen stellen zoals je nou doet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Mensen kijken
- via je mobiel op GV
- Iemand bellen die je al een tijdje niet gesproken hebt
- Een tijdschrift of boek lezen
- Je nagels vijlen
- Een boodschappenlijstje maken
- Muziek luisteren
- Mijmeren/dagdromen
- Je volgende vakantie in je hoofd plannen
- Een gesprek beginnen met mensen die in je buurt zijn
- Tellen...vanaf 1.. tot je aan de beurt bent..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zulke gevallen heb ik altijd een sudokuboekje bij me van 5 of 6 sterren. Zelfs treinreizen gaan dan supersnel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee.
Ik heb pas sudoku ontdenkt in mijn mobieltje.
Handwerkje mee (natuurlijk, ik zou niet zonder kunnen), boekje of puzzelboekje, gameboy (of op je telefoon als je zo'n modern ding hebt een spelletje spelen), tijdschrift me in de tas, schrijfboekje en pen om ideetjes op te schrijven of dingetjes te ontwerpen of lijstjes te maken....er zijn ZO veel dingen te bedenken die je kunt doen als je even de tijd moet doden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh god, loopt er weer eentje lekker te minnen, drie vragen op rij om nada. Wat heb ik nu weer verkeerd gezegd ?
Rieneke1
14 jaar geleden
compensatieplusje van mij marleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een Plus.
Een uur is niks.
Een boekje met sudoku's oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is al gezegd.
Je ogen sluiten en wat gaan bidden.
Voor jezelf, familie, vrienden en kennissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik loop meestal een blokje om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel gezond... 30 min bewegen per dag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima hoor, als je goed ter been bent.
Of als je van de plek weg kan / mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook een leuke, die onthoud ik
Ik heb net bijna een uur moeten wachten op een gesprek van 5 minuten met de ARBO-arts. (De arts wist niet dat er nog wachtenden waren...)

Ik heb eerst zitten niksen.
Daarna heb ik een paar foldertjes en tijdschriften gelezen.
Ik heb de overige mensen bestudeerd en bedacht wat zij eventueel onder de leden zouden kunnen hebben.
Ik heb de o zo saaie wachtkamer bekeken en de schilderijtjes die er hingen.
Ik heb bekeken welke contactpersonen er allemaal in mijn telefoon staan die ik al jaren niet meer spreek.
Ik heb een spelletje gedaan op mijn telefoon.
Ik heb op mijn telefoon bekeken hoe laat het in andere werelddelen op dat moment was.
Ik heb uit het raam gekeken.

Ik ben gaan vragen waarom ik in godsnaam nog niet opgeroepen was. Dat had ik ook een uur geleden kunnen doen, dan had ik niet hoeven wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou geluiden kunnen 'sparen'... zo veel mogelijk geluiden horen...
sluit je ogen en luister naar alle geluiden om je heen... eerst naar de geluiden die ver weg klinken... dan geluiden die dichterbij klinken en uiteindelijk de geluiden die je in je eigen lichaam en hoofd hoort...
of
begin met kijken waar je aandacht allemaal naar toe gaat... zie dat je aandacht her en der reist... naar gedachten, voorwerpen, mensen om je heen... kijk daar naar... kijk dus niet naar het eindpunt van de aandacht maar naar de aandacht zelf...
als je dat een tijdje hebt gedaan, ga je kijken hoe ver het eindpunt van de aandacht van jou vandaan ligt... bijvoorbeeld: als je aandacht naar een ander persoon gaat, is dat wellicht 3 meter van je vandaan... ga dan met je aandacht naar je rechter grote teen... hoe ver is dat van jou vandaan? richt je dan op je hart... hoe ver is dat? en je gedachten... hoe ver zijn die van je vandaan?
en tenslotte kijk niet naar waar je aandacht NAAR TOE gaat, maar waar je aandacht VANDAAN komt...

leuke 'spelletjes' met 'jezelf' waar je al gauw en uurtje mee zoet kunt zijn... als je er zin in hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed plan Deva, geluiden sparen/horen...
Meestal probeer ik te profiteren van het moment van rust. terwijl ik wacht hoef ik een keer niets te doen. Heerlijk om tot rust te komen, ik wordt me bewust van het feit dat ik in en uit adem en verder probeer ik nergens aan te denken. Ik ben wie ik ben door het leven dat ik heb geleid. maar ik leef in het hier en nu. en wat er over een minuut gebeurt gebeurt. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dingen afvragen,filosoferen over de dingen die je ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spelletjes via gsm, lezen, gezlschapspelletjes,...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek luisteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buiten een wandeling maken,zo gezond en je valt af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat je naar buiten kan / mag?
Mediteren om tot rust te komen. Maar het is wel vervelend om uit de meditatie gehaald te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je werkelijk doorhebt wat mediteren in houdt, is het niet meer vervelend om erin gestoord te worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Caramba: Uit je meditatie gehaald?
Het is niet de bedoeling dat je in slaap of in trance valt!
Deva: je hebt gelijk.
Internet op je telefoon? Zoek een internetradiootje op, ga lekker zitten met een bakje koffie en geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik moet wachten, en er zijn geen praktische opties zoals het maken van huiswerk oid, dan ga ik vaak op zoek naar het meest goedkope voedsel/drinken in een winkel. Lekker me zitten ergeren dat alles eigenlijk berekend is op wat mensen ervoor wíllen betalen, in plaats van hoeven.

Wanneer dat niet kan of ik daar geen zin in heb zoek ik een fijne plek in de omgeving, daar ga ik stevig staan, tas tussen mn voeten, handen in mn zakken (er kan niets gestolen worden of omvallen), en dan mediteren.

Ogen dicht, alle spieren ontspannen, evenwicht bewaren, ruiken wat er in de omgeving gebeurd, liedjes afspelen in mn hoofd, de wind voelen, etc. Op deze manier kan ik ergens uren staan wachten, hoewel het voelt als een zeer korte tijd.
BELANGRIJK! Mocht dit je aanspreken, let dan op de volgende zaken: met je ogen dicht staan is lastig, al helemaal wanneer je tegelijkertijd probeert zo veel mogelijk spieren te ontspannen. Dit levert vaak duizeligheid op en kramp. Dat kun je voorkomen door flexibel te blijven in het zoeken naar evenwicht, en soms te verplaatsen naar een ander stuk grond. Het gaat namelijk ook in je voetzolen zitten.
Hiernaast (zoals al aangegeven) is het van belang om 'in touch' -letterlijk- te blijven met je bezittingen.
Tot slot: zittend mediteren is ook erg fijn, maar staand blijf je (ik wel) alerter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
relax
mediteer
suf wat voor je uit

observeer je omgeving / mensen(dingen) die voorbijgaan
koop een krant
lees een boek

wis overbodige sms-jes
sms iets liefs naar ??
verveel je vooral niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je gedachten de vrije loop, of verplaats ze naar al die mensen op luchthavens, die nog véél meer uurtjes moeten wachten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantaseren hoe je die leuke vrouw voor je het hof maakt en hoe een relatie zich dan zal ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen (be) kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wachten is zo vervelend maar je kan dat omdraaien om bewust eens te niksen en alles te doen waar je zin in hebt zoals lezen (heb altijd iets bij me ) internet via je mobiel is super op facebook en ondertussen je mails checken en je uurtje is zo voorbij ! Ik ga de deur niet uit zonder iets te lezen daarbij en wat ook leuk is dat is Google reader ,dan lees je alles wat je maar wil over je favoriete onderwerpen ,kijk zelf maar eens en als je dat opent die gadget voor jezelf online dan kan je al die artikels eens rustig overlezen alsof je tientallen tijdschriften bij je hebt ,superhandig en de tijd vliegt natuurlijk ,zo kan je al verschillende dingen doen vanop je mobiel dat je dan thuis niet meer hoeft te doen ,zo is elke minuut goedbesteed ,ook een boodschappenlijstje maken en je planning voor de week die komt in je agenda noteren ah zoveel te doen ik verveel me eigenlijk nooit meer sinds de technologie zo een doorbraak kent ,nu duidelijk genoeg inspiratie hier te vinden kunnen we gelijk een boekje dervan maken ,hoe je je wachttijden nuttig kan indelen dat het geen verspilling meer is van onze o zo kostbare tijd ;.)) angelheart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je tijd nuttig en bedenk wat je kan doen op dat moment om te ontwikkelen:

- Maak een te doen lijst van alle leuke dingen die je wilt doen.
- Maak een lijst van alle vervelende dingen die je nog moet doen.
- Bedenk een goed idee om rijk te worden.
- Doe een goede daad.
- Praat met een vreemde, ongeacht leeftijd ras, cultuur, rijkdom, kennis of andere dingen.
- Bel je opa en oma eens op.
- ontwerp een tattoo.
- Maak een goed voornemen voorjezelf.
- Studeren.
- Maak een afspraak bij de tandarts.
- bedenk iets heel gezonds en lekkers om te eten.
- Schrijf een boek.
- Bedenk een oplossing voor een wereld probleem.
- Maak plannen voor je volgende reis.
- Zeg de gene af die je laat wachten en ga wat leukers doen met je tijd.
- Ga mooie vrouwen bekijken .
- bekijk al je foto's op je telefoon.
- lees je favoriete blogs.
- Bedenk een nieuwe meubel en teken een bouw tekening (maak een stoel van skateboard, pallets of weet ik veel wat).
- poets je schoenen
- trek je neushaar eruit.
- knip je nagels.
- maak je oren schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je moet ergens wachten zonder dat je daar op hebt gerekend... zoals nu op schiphol .. of vertraging met de trein. ( het ene extreme met een andere normale ;-)

Dan is het eerste wat je doet toch mensen kijken, je omgeving opnemen.
Je kunt een praatje gaan maken met je buren die in de buurt zitten, hem helpen etc, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Een autist zou alle tegeltjes of plakjes of schroefjes al hebben geteld, maar daar wordt je ook niet wijzer van.
Probeer alvast je boodschappen lijstje te maken, of wat een wat to do list... voor de hele maand.

Je kan ook gewoon eens je eigen overgeven aan de verplichte pauze, even geen gehaast, geen to do list en geen moeten. Soms is dat namelijk best lekker.... en een hele opgave voor iemand die leeft in deze tijd... Niets doen dus.

Mocht dat helaas toch niet lukken... pak dan je telefoon en je hele leven ligt weer aan je voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-bellen met je gabber!
-of praten met je mattie!
-muziek luisteren!
-DAGDROMEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem een mp4 mee, en ga een film kijken.
of filmpjes van youtube. Zijn vast wel leuke te vinden.
of natuurlijk gewoon muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens in dat uur tot je zelf te komen, je zit er dan toch maar.
Prop niet al je tijd vol met onzinnige dingen.
Een uur niets doen is geen verloren tijd.
Dat is waardevol, waar veel mensen niet aan toe komen.
Je zal het wel een waardeloos antwoord vinden omdat je me niet begrijpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaken, zo doe je ook nog iets nuttigs. Schoonmaken kan, wanneer je eenmaal in die flow zit, zeer mediterend werken. Het uur vliegt voorbij. Zo heb je nog iets nuttigs gedaan, bent in beweging geweest, hebt een schoon huis :-)