Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Er is een leuke Moord- en Rampenpuzzeltocht via een puzzeltochtenbedrijfje in Leiden voor groepen, die gaat o.a. over Goeie Mie, een 19e eeuwse seriemoordenares die nagenoeg een cultstatus heeft verworven. Zij ontfermde zich over zieke familie-leden, buren en vrienden terwijl ze ondertussen levensverzekeringen op die personen afsloot. Vervolgens vermengde ze operment door hun eten waardoor 'meestal' een snelle dood volgde.

Naast Koos H zijn er ongetwijfeld meerdere serie moordenaars te vinden in Nederland maar lijkt het toch nog het meest op een Amerikaans fenomeen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee zeker niet. Als je de link bekijkt wordt je behoorlijk ziek. Maar geeft wel antwoord op je vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nog een voor je gevonden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier in leiden had je goeie mie, die hele rissen mensen met arsenicum heeft vergiftigd.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het antwoord is nee, hoewel ik me erover blijf verbazen dat het verschijnsel hier veel minder voor lijkt te komen dan in de USA.

Ik vraag me trouwens af waarom Koos H(ertogs) onder de seriemoordenaars gerekend wordt, hij is veroordeeld voor drie gevallen en er wordt vermoed dat er meer waren, maar de drie moorden zijn alledrie op een verschillende manier gepleegd. Het is denk ik een beetje een definitiekwestie of je dat onder de noemer seriemoordenaar wilt vatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding