Er is een leuke Moord- en Rampenpuzzeltocht via een puzzeltochtenbedrijfje in Leiden voor groepen, die gaat o.a. over Goeie Mie, een 19e eeuwse seriemoordenares die nagenoeg een cultstatus heeft verworven. Zij ontfermde zich over zieke familie-leden, buren en vrienden terwijl ze ondertussen levensverzekeringen op die personen afsloot. Vervolgens vermengde ze operment door hun eten waardoor 'meestal' een snelle dood volgde.

Naast Koos H zijn er ongetwijfeld meerdere serie moordenaars te vinden in Nederland maar lijkt het toch nog het meest op een Amerikaans fenomeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee zeker niet. Als je de link bekijkt wordt je behoorlijk ziek. Maar geeft wel antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nog een voor je gevonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier in leiden had je goeie mie, die hele rissen mensen met arsenicum heeft vergiftigd.
14 jaar geleden
Het antwoord is nee, hoewel ik me erover blijf verbazen dat het verschijnsel hier veel minder voor lijkt te komen dan in de USA.

Ik vraag me trouwens af waarom Koos H(ertogs) onder de seriemoordenaars gerekend wordt, hij is veroordeeld voor drie gevallen en er wordt vermoed dat er meer waren, maar de drie moorden zijn alledrie op een verschillende manier gepleegd. Het is denk ik een beetje een definitiekwestie of je dat onder de noemer seriemoordenaar wilt vatten.