Wat voor soort kaarsen worden er gebruikt bij een crematie/begravenis?

Deze kaarsen lijken namelijk nooit te druipen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik ken een kerk die gebruik maakt van kunststof hulzen in kaarskleur.
In die hulzen past een flesje met paraffine-achtige vloeistof. Dit flesje sluit af met een metalen dekseltje waaruit een aansteekpit ( 'lont') steekt.

Dit zijn dus geen kaarsen. De vloeistof walmt niet en druipt (uiteraard) ook niet. Omdat het geen kaars is, blijft het ding altijd even groot. Wat wel kan gebeuren, is dat de vloeistof onverwacht op is.

De hulzen en de flesjes met vloeistof zijn o.a. bij de firma in de bron te koop.
Computoon
9 jaar geleden
De echte stearine kaarsen druipen niet.
Goedkope kaarsen zijn van parafine, dat is zachter en vloeibaarder als ze zijn aangestoken en die druipen wel.
Om te voorkomen dat kaarsen druipen, moeten ze niet op de tocht staan.
Kerkkaarsen zijn dus van stearine.
Een voorbeeld van goede kaarsen is het merk GOUDA-kaarsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij een crematie of begrafenis zijn het dus altijd Stearinekaarsen.