Waarom stijgt de brandstofprijs aan de pomp als de prijs van ruwe olie gelijk blijft?

even de accijnsverhoging(en) buiten beschouwing gelaten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Om dat de olieschepen gewoon voor de kust blijven liggen net zo lang tot dat de vraag hoog genoeg is. Op deze manier spelen ze de prijs in de hoogte! Scheelt per schip circa 6 miljoen euro!!

Pas als de prijs voor hun voldoende is varen ze de haven in. Een enorm slerig spelletje dus.

Waarschijnlijk willen ze nog even stevig melken alvorens wij over gaan op 100% hybride

Toegevoegd na 28 seconden:
slerig = smerig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ter compensatie van die andere naieveling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een vies spelletje. Misschien dat we ooit nog onafhankelijk worden van dit soort acties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) Dank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raar die minnetjes. Minder olie winst = minder aanbod = hogere prijs, simpel toch? + van mij
De prijs van de brandstof aan de pomp wordt door de eigenaar van de pomp bepaald. Hij probeert een goede winstmarge te behalen zonder veel duurder te zijn als concurrenten. Hij baseert zijn prijs op de landelijke adviesprijs van zijn maatschappij waarvan hij zijn benzine en diesel weer geleverd krijgt. Ook wordt er natuurlijk gekeken naar de maandelijkse cijfers en of de winstdoelstellingen wel gehaald zijn. En zeg nou eerlijk, vergelijkt het gros van de consumenten nou echt de prijs en rijden ze er echt voor om?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Euro daalt in waarde, dan stijgt de olieprijs sowieso in gelijke mate als de euro daalt.