Zomaar een vraagje?

Wat als Obama met iedereen vriendjes is , want dat probeert'ie op dit moment. Dus iedereen is "vriendjes" met elkaar, er zijn geen oorlogen meer! Hoe zit het dan met de overbevolking en uiteindelijke voedsel tekorten die we dan zullen krijgen? Zit oorlog voeren ook niet gewoon in de mens. We doen het namelijk al een tydje.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Sowieso is Obama niet vriendjes met iedereen. Elke wereldleider heeft zijn eigen belang en die zal hij/zij verdedigen. Daarnaast zijn er niet per se twee landen nodig voor een oorlog maar kunnen ook twee etniciteiten, geloofsgroepen, politieke groepen enzovoort tegen over elkaar staan. Conflicten ontstaan altijd. Zelfs kinderen hebben vaak ruzie met hun kleine broertje/zusje, je vriend of vriendin, je maten uit de buurt of wie dan ook. Normaal gesproken kan dit wel worden opgelost. Als twee groepen ruzie hebben dan wordt het al lastiger. Zeker als die groepen geen duidelijke of meerdere leiders hebben. Bijvoorbeeld omdat de groep over een groter gebied verspreid ligt. Als laatste, het voedseltekort zorgt al voor problemen. In Egypte zijn er onrusten geweest door de hoge voedselprijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een volgende stap is 't voorkomen van bevolkingsgroei. We zijn gewoon met teveel. Als we allemaal erg sociaal zouden zijn, was 7 miljard misschien niet zo'n probleem. Maar de praktijk is verre van dat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het voorkomen van bevolkingsgroei?
Het beter managen van de voedsel voorraden zul je bedoelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en je wou iedereen verbieden om kinderen te krijgen voor 30jaar ofzo?
Alsof Obama (of Bush, of Clinton, of Reagan) alle oorlogen in de wereld op hun geweten hebben...

In hun oorlogen vielen juist relatief weinig doden, hoewel de cijfers (helaas) vaak wel hoger uitvielen dan officieel werd gerapporteerd. Maar als twee Afrikaanse landen elkaar te lijf gaan, lopen de doden soms zo in de miljoenen.

Dus nee, aan Obama zal dit niet liggen.
Als er echt geen oorlog meer zal zijn, zal de wereldbevolking (wellicht tijdelijk) zeker gaan groeien.