Op TLC zie ik reclame voor opvang van verwaarloosde ezels. Is dat geen oplichting omdat ze niet in Nederland actief zijn?

Op de site donkeysanctuary.nl zie je dat ze b.v. in Engeland en Portugal actief zijn. Maar ze vissen wel in de vijver van goede doelen in Nederland.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het niet, kan me trouwens ook niet voorstellen dat er veel mensen op reageren. Is dit jullie ook opgevallen: Er zijn twee varianten. In de ene zegt de aangeslagen stem "... en ... vonden we in een verlaten weiland.... onder de vlooien. Die hebben we ook gered"
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens jouw redering zou Unicef ook oplichting zijn? die zijn voornamelijk in Afrika actief
Ivana
9 jaar geleden
Nee, natuurlijk is dat geen oplichting. Tenminste niet zolang het opgehaalde geld ook aan het doel wat ze aangeven besteed wordt.
Er zijn toch (om in de dierenwereld te blijven) genoeg mensen die geld geven voor honden uit Spanje, Roemenië en tegen Walvissenleed in de Noordelijke IJszee? Of je wilt doneren maak je trouwens zelf uit.

Het beste antwoord

Ja dat is inderdaad oplichting en is daarom verboden. Vandaar ook dat Unicef alleen maar arme uitgehongerde kindertjes op de Veluwe helpt, Greenpeace het opneemt voor de bedreigde walvissen in het Ijsselmeer en het geld voor giro 555 enkel en alleen gebruikt wordt voor de vele duizenden daklozen na een aardbeving in Groningen.