Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er komt een avondklok voor kinderen die overlast veroorzaken. Werkt dit of juist niet?

Burgemeesters kunnen straks dit instrument instellen voor kinderen onder de twaalf jaar die op straat rondhangen. De ouders moeten er dan voor zorgen dat hun kind 's avonds niet alleen de straat opgaat. Ouders die verzuimen, zijn strafbaar.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben niet iemand om te spreken over 'die goeie ouwe tijd', maar als het hierover gaat: aan een tijd waarin spijbelen niet zo makkelijk is omdat het normaal is om onder schooltijd buitenlopende kinderen te vragen of ze niet naar school moeten, en waarin een kind dat veel te laat op straat hangt gewoon tot schaamte van de nalatige ouders door buurtbewoners thuis worden afgeleverd, kan niet alles slecht zijn.

Dat er nu een avondklok en spijbelambtenaren nodig zijn om dit soort dingen te regelen, vind ik vooral erg triest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

of het werkt moet natuurlijk nog blijken maar ik denk dat het erg goed is dat ouders op de verantwoordelijkheden van het ouderschap aangesproken worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onder de 12... het is ronduit belachelijk dat daar een regel voor bedacht moet worden. De ouders die hun kind tot 12 jaar 's avond om 10uur nog op straat laten "hangen" horen sowieso een corrigerende tik te krijgen van iemand. Op die leeftijd hoor je 's avonds in de pyjama voor de tv te zitten met je ouders en nibbit chips om je vingers te doen en die eraf eten. Just my two cents :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het werkt zal de toekomst uitmaken. Wat ik wel belangrijk vind is dat kinderen onder de twaalf opgevoed worden in het gezin. Het risico is niet denkbeeldig dat ze in een verkeerde "groep" terechtkomen. Is het gezin dan niet meer de hoeksteen van de maatschappij?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kinderen onder de 12 horen rond 22u allang in bed te liggen. Het is toch van de zotte dat je een avondklok moet instellen.

Maar ik vind het wel goed. Als ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden dan moet het maar zo. Hoe hoger de boete hoe beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een onzin. Toen ik zo oud was voetbalden we soms tot 9 uur of later in het parkje. Niks mis mee, lijkt me. Breng een kind als politie zijnde thuis als een kind tot laat op straat hangt en overlast veroozaakt en knoop een gesprek aan met de ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Nederlanders zijn minder tolerant. Kijk, natuurlijk is het niet normaaal dat kinderen van onder 12 tot 1:00 am op straat hangen, maar volgens mij veroorzaken oudere kinderen juist overlast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een deeloplossing. Waarom zouden kinderen onder 12 jaar 's avondslaat (alleen) nog op straat moeten mogen rondhangen, kan je je inderdaad afvragen. Als de ouders aanwezig zijn, zal 't natuurlijk ook niet zo'n probleem zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding