Waarom doen sommige mensen zich anders voor zodra er vreemden bij zijn?

Zijn ze dan bang niet leuk gevonden te worden ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Onzekere mensen doen dit, die willen graag leuk gevonden worden door iedereen, dus zetten ze een masker op bij een ontmoeting met een vreemde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Iedereen doet zich overal anders voor.

Bij sommige mensen is dit effect wat sterker, of zichtbaarder, dan bij anderen, maar iedereen heeft het.

Je reageert op de verwachtingen van de groep, of wat jij denkt dat die verwachtingen zijn, je past je aan aan de situatie.

In het ene gezelschap ben je een leider, in een ander gezelschap, waar bijvoorbeeld een sterkere leidersfiguur aanwezig is, neem je een andere positie in.

Bij een klein groepje goede vrienden kun je meer van jezelf laten zien dan in een grotere groep volstrekte vreemden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was mij voor. Dat klopt inderdaad. Iedereen past zich aan in situaties. +
Beleefdheid, verlegenheid, schaamte voor normale gedrag.

Je eigen reden is ook een goeie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zelf onzeker zijn , en zij willen een goede indruk maken bij anderen (vreemden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en mensen die zeker zyn van sichself doen dat zeker nooit? je gelooft het toch zelf ook niet?
om zichzelf 'beter' voor te doen
en misschien wel leuk-er- gevonden te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
somige kinderen zijn heel slim maar als er stoere kinderen komen dan gaan ze ook stoer doen om bij het clubje te horen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind juist dat mensen zich anders gaan gedragen als er bekenden bij zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwetsbaarheid noemt men dat. Onbewust stellen ze zich anders op in taal ,gedrag en reacties. heeft met opvoedingsmodellen te maken. Ouders die hun kinderen op overdreven wijze voortdurend wijzen op "hoe ze de ooms en de tantes moeten begroeten " hebben dikwijls dit gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen laten andere kanten van zichzelf zien aan andere mensen omdat ze denken/aanvoelen dat die kant van hun door die bepaalde mensen meer gewaardeerd worden. Niet leuk gevonden worden is dan een beetje een te groot begrip, maar het klopt eigenlijk wel wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toneelspelen en je anders voordoen kan een plicht zijn om je familie niet te schande te maken.

Mijn schoonouders hadden een heel groot bedrijf met veel personeel en omdat ik nogal eens gek kan doen kon ik dat op de personeels feestjes niet maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft met aand8 te maken. Meeste mensen doen dat bij vreemden. Omdat ze een beetje vooruit gezien willen worden.
Dan proberen ze meestal nieuwe dingen uit, zoals jij zegt anders doen. Omdat het dan makkelijker is door dat er vreemden erbij zijn.. Gewoon aandacht trekken!