Waarom worden Amerikanen zo kort gehouden!?

'Americans are NOT stupid' (met ondertiteling)
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Amerikanen weten weinig van de buitenwereld. Waarom worden zij zo kort gehouden!?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe onwetend de Amerikaan is hangt af van welke TV-zender hij/zij kiest. En daar zit nogal verschil in.

Uiteraard kun je uit één filmpje geen conclusies trekken. Maar je kunt wel stellen dat een onwetende Amerikaan niet naar internationale nieuwszenders kijkt. Daar kiest hij voor en dat heeft niets te maken met kort gehouden worden.

Ik denk dat veel van je keuze voor tv-zender bepaald wordt door de omgeving waarin in je in Amerika bent opgegroeid. Er is een kritische Amerikaan voor nodig om dat patroon te doorbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat voor hun Amerika de wereld is, daar gebeurd alles en alles wat daar buiten gebeurd is niet interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel, omdat de Amerikanen weinig behoefte hebben aan nieuws dat niet uit Amerika komt.

Zij worden niet kort gehouden, zij willen kort blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de regering bepaald dat toch voor hun!? En als de Amerikanen buiten de regering niet beter weten, dan blijven ze zo.
Zou het niet zijn als de regering het anders voorstelt, dat de Amerikanen veel meer zouden weten over de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn journalisten en televisie-makers die de Amerikanen een blik op de wereld geven. Er is in Amerika enorme keuze aan TV-zenders, de media is behoorlijk divers en vrij om te zeggen wat ze willen. Maar welke TV-zender een Amerikaan kiest, daar heeft een regering geen invloed op, maar dat bepaalt voor een groot deel wel wat die Amerikaan weet. Obama wordt door Fox News (rechtse media) bijvoorbeeld tegengewerkt. (zie Max Westerman in Pauw en Witteman). Als het goed is, bepaalt geen enkele regering wat de burger via de media te horen en te zien krijgt. Helaas is dat in sommige landen wel het geval, maar dat geloof ik niet van Amerika.