Het voordeel is dat je er naar kunt kijken en het nadeel is dat je er naar kunt kijken.(doordenkertje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordelen kunnen zijn:

- een (leuke?) hobby erbij;
- je kunt bijhouden wat er in de wereld gebeurd;
- je kunt goede tips voor andere hobbies opdoen, zoals
koken en klussen;
- je kunt films kijken zonder extra te betalen.

Nadelen kunnen zijn:

- het leidt je af van je taken, zoals huiswerk;
- de kinderen willen niet anders meer dan tv kijken;
- het staat niet mooi in de kamer (vinden sommigen);
- je krijgt er verkeerde denkbeelden van over mensen;
- je word aangezet tot het kopen van nutteloze artikelen;
- je krijgt verkeerde denkbeelden van een perfect uiterlijk;
- je word keihard in de maling genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De TV verruimt je blik. Meer zien heeft voor- en nadelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel is dat het je leven kan gaan leiden. Ook kan je erdoor heel passief worden. Zowel geestelijk als lichamelijk.

Voordeel is dat je een ruimere blik krijgt op de wereld. Dat je je even kan ontspannen van de drukte om je heen.

Het toppunt zal zijn dat je na je drukke werk zo moe bent dat je op de bank ploft en de tv aanzet. Waarschijnlijk zal je daardoor veel vermoeider en passiever worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aanvullend nadeel: hij gebruikt stroom en kost aardig wat in de aanschaf, zeker als je zo'n joekel wil.
Maar de voordelen wegen wat mij betreft op tegen de nadelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voordelen zijn is dat de tv ons voorziet van informatie, kennis en actualiteiten. En we kunnen leuke programma's zijn indien we ons vervelen.

Het nadeel is dat het stroom kost, en we door de tv lui worden. Tevens kan de tv slechte invloed hebben op onze kinderen, bijv. door gewelddadige films of sexueel getinte programma's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het nadeel is het is zo verslavend