Wat draag jij bij om de wereld beter te maken?

ben je donateur van een stichting, doe je ontwikkelingswerk in Afrika, raap je rondzwervend plastic op van straat of...?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

- Ik ben vegetarier
- Ik ontwikkel aan een opensourceproject
- Ik probeer onnodige consumptie te vermijden
- Ik doe mijn best om mensen goed te behandelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vegetarier verbeterd echt niks in de wereld hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O jawel hoor, alle beetjes helpen. Als je ziet wat een gemiddeld mens in een leven aan vlees consumeert en wat voor effecten dat heeft op het milieu bijvoorbeeld, zou ik dat misschien niet eens meer een beetje willen noemen. Er komt nog eens bij dat ik met mijn overtuiging toch al wel verschillende andere mensen zover heb gekregen dat ze geen, minder of biologisch vlees zijn gaan eten en zo wordt een beetje langzaam een groter beetje.

Andere antwoorden (20)

Ik ben onderzoeker aan een universiteit en maak al mijn resultaten openbaar en beschikbaar voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het onderzoek draagt bij aan de technologische voortgang. Uiteindelijk om het gebruik van nieuwe en snellere computernetwerken makkelijker te maken. En ik vind het openbaar maken sowieso een goede zaak, en ik vind het jammer dat veel onderzoekers dat niet doen, of publiceren in tijdschriften waar je voor moet betalen.
Uiteindelijk word ik betaald uit belastinggeld, dus vind ik ook dat het resultaat daarvan openbaar moet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar kan ik jouw resultaten terug vinden gobo?
Doe vrijwilligerswerk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doneer soms geld, en ik ben nu bezig met een open source project.

Verder hou ik voor mensen de deur open en zeg gezondheid als iemand niest...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik wist niet dat de wereld verkouden was :o) maar dan geef ik meestal 2 aspirines, een lekkere citroen grok en warm instoppen.

en nu serieus: ik probeer zo weinig mogelijk schade te doen in de breedste zin des woords
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben moderator op nl.wikipedia, verwarm mijn huis met aardwarmte en ben lid van Natuurmonumenten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Degene die de wereld beter maken zullen dit hier zeker niet tentoonspreiden als ware het een cv.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben mezelf, of dat goed of slecht is mogen andere bepalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een heel klein "steentje" via collectes en SOS kinderdorpen.

Ik beredeneer dat je de wereld beter kan maken door te investeren in de jeugd, want deze vormen "de wereld" van de toekomst.

Kinderleed veroorzaakt verknipte volwassenen en deze kunnen niet bijdragen aan eeen betere wereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verander alleen maar mezelf, meer niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals erg veel mensen doe ik het een en ander (bv vrijwilligerswerk) waarmee ik hoop de wereld beter te maken. Ook doe ik 'gewoon' mijn best om alles wat ik doe zo goed mogelijk te doen. Tenminste, ik vind dat gewoon, en iets wat iedereen sowieso zou moeten doen. Tja, het zijn kleine steentjes, maar als iedereen wat kleine steentjes bijdraagt krijg je een grote muur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bouw goedkope en goede woningen/kantoren in 'achterstands' wijken. Verdien er minder mee dan op de zuid-as. Ik ga zeker naar de hemel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan het ook verdienen om in de hel te komen, je kan ook het recht kwijt raken om in de hemel te komen. Dus dan kan je het ook verdienen.
Ik geloof sowieso niet in die onzin: sarcasme google het maar even.
Ik werk als vrijwilliger bij een jeugdclub. De jeugd heeft de toekomst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast elk jaar een godsvermogen aan belasting af te dragen bedoel je?

(Wilde hier eerst een lijstje maken van zaken waarvoor ik een schouderklopje zou kunnen verdienen maar zelfbevlekking is toch niet helemaal mijn ding. Ik houd het dus maar bij het bovenstaande en de toevoeging daarop dat ik uiterst minimaal gebruik maak van de mogelijkheid zaken af te trekken van het heel royale bedrag dat ik jaar in jaar uit aan de fiscus afdraag.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik eet met mes en vork.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geef aan goede doelen, ook aan milieuorganisaties. Verder probeer ik mijn voetstappen op de aardbol zo neutraal mogelijk te laten zijn (let op vliegen, eet biologisch etc). Ook probeer ik vriendelijk te zijn voor mijn medemens en niet te snel over anderen te oordelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Gusto-coach help ik mensen weer de draad van het leven op te pakken, meer diepgang in hun bestaan te krijgen.
verder heb ik drie kinderen die ik met liefde en aandacht overspoel zodat zij later een goed mens zullen zijn.
probeer iedereen met respect te behandelen, help waar mogelijk, groet bijna iedereen die ik tegenkom.
ik ben erg gul met mijn lach.
en materieel gezien deel ik graag uit, aan vrienden en kennissen, goede doelen etc.
probeer mijn footprint zo neutraal mogelijk te houden.
verwarm mijn woning met zonne energie, probeer een energie neutrale motor te genereren (magneet en/of nulpuntsenergie)
kortom ik neem de uitspraak verbeter de wereld, begin bij jezelf erg serieus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
respect!
Vrijwilligerswerk, naastenliefde en steunen aan goeie doelen. Netjes aan de wetten houden en andere mensen proberen niet te ergeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik beantwoord prangende vragen van mensen die het even niet meer zien zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn stelling is: "Verbeter de wereld en begin bij jezelf". Als iedereen dit zou denken (en doen natuurlijk) zou de wereld er stukken beter uit zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weinig eigenlijk, ik doneer wel is voor goede doelen maar betwijfel of dat de wereld beter maakt. Rondzwervend vuil raap ik alleen in mijn eigen tuin op en voor vrijwilligerswerk ofzo heb ik geen tijd omdat ik altijd bij vrienden enzo aan het klussen ben en ook wel is tijd voor mezelf wil.