Ik ben nog lang geen 50. Maar wil heel graag nu al weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waar haalt Abraham de mosterd (en waarom!) mosterd De oorsprong van de uitdrukking “Weten waar Abraham de mosterd haalt” ligt volgens meerdere wetenschappers en taalkundigen in het Oude Testament, Genesis 22-6, waar wordt verteld dat Abraham zijn zoon zou offeren op een vuur. Hij verzamelde mutsaards en “legde het hout op de schouders zijns zoons”. Mutsaard betekent ‘takkenbos’. Het woord zou vervormd zijn tot 'mustaard' en later tot 'mostaard'. Uiteindelijk is het woord ‘mosterd’ geworden. De uitdrukking ‘Weten waar Abraham de mosterd haalt’ betekend ‘Hij is op de hoogte, weet er alles van’. Want Abraham wist waar hij de takkenbossen moest halen om zijn zoon te offeren… Maar eigenlijk is dit alleen voor vijftigplussers hoor... :-))

Bronnen:
http://www.jarigejob.nl/verjaardag/Abraham...

In Amsterdam toch : daar zag ik jaren terug een bord hangen met de tekst : Hier haalt Abraham de mosterd vandaan !

"Als Abraham de mosterd haalt, zet hij hem altijd ergens neer waar niemand weet dat hij daar staat." Nou en dan kan je dus lang zoeken. Ik ben al over de 50, maar ik ben al lang gestopt met zoeken. Ik heb wel wat beters te doen en jij ook, hoop ik voor jou.

bij de buurvrouw

Gewoon uit de koelkast

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100