Wat zijn de drie Top motieven voor moord?

Bij mannen?

En welke drie bij vrouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Geld, Macht en Lust bij mannen
Geld, Wraak ( als in misbruik ) en Onbegrepen liefde ( emotionele motieven ) bij vrouwen

Tenminste dat zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

eerlijk gezged vind ik er geen enkel motief voor te bedenken,maar de realiteit zegt iets anders helaas.
Mannen
1) eerwraak
2) met alcohol op achter het stuur een ongeluk veroorzaken
3) uit paniek na bij voorbeeld verkrachting

Vrouwen:
1) familiedrama's het niet meer zien zitten
2) met alcohol achter het stuur
3) wraak op expartner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk bij mannen:
1. familielid verdedigen.
2. bedrogen worden.
3. per ongeluk(onder invloed gekke dingen doen)

Bij vrouwen:
1. Jaloezie.
2. Geweld tegen zichzelf of de kinderen zat zijn.
3. emotioneel doordraaien.(vaak door misbruik)

Het is geen van allen een excuus om te moorden maar in sommige gevallen is het wel heel erg begrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
man:
1. Woede
2. Jaloezie
3. Liefde

Vrouw:
1. Liefde
2. Jaloezie
3. Woede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor moord of doodslag zijn niet altijd motieven. Als er wel motieven zijn is dat in de eerste plaats om je zelf te beschermen tegen een vijand die jou wil doden. De meeste moorden in de geschiedenis zijn daarop terug te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij beide geldt volgens mij maar één motief: Om van iemand af te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen:
Woede
Wraak
Jaloezie

Vrouwen:
Jaloezie
Woede
Wraak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het CBS:
De mogelijke motieven voor moord en doodslag kunnen worden onderscheiden in materiële, emotionele en seksuele. In
driekwart van de gevallen is het motief niet bekend. Is het
motief wèl bekend, dan is het één op de drie keer materieel.
Dan gaat het bijvoorbeeld om roof of om het doelgericht elimineren (liquideren) van bepaalde personen. In bijna 60 procent
van de gevallen met een bekend motief is dat emotioneel. De
moord of de doodslag is dan gepleegd vanwege bijvoorbeeld
(ere)wraak, jaloezie, huiselijke conflicten, de crime passionnel,
uit de hand gelopen woordenwisselingen en andere ruzies. De
overige vijf procent van de moord- en doodslagdelicten heeft te
maken met seksueel geweld.