Wat zijn de drie Top motieven voor moord?

Bij mannen?

En welke drie bij vrouwen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geld, Macht en Lust bij mannen Geld, Wraak ( als in misbruik ) en Onbegrepen liefde ( emotionele motieven ) bij vrouwen Tenminste dat zou ik zeggen

eerlijk gezged vind ik er geen enkel motief voor te bedenken,maar de realiteit zegt iets anders helaas. Mannen 1) eerwraak 2) met alcohol op achter het stuur een ongeluk veroorzaken 3) uit paniek na bij voorbeeld verkrachting Vrouwen: 1) familiedrama's het niet meer zien zitten 2) met alcohol achter het stuur 3) wraak op expartner.

Ik denk bij mannen: 1. familielid verdedigen. 2. bedrogen worden. 3. per ongeluk(onder invloed gekke dingen doen) Bij vrouwen: 1. Jaloezie. 2. Geweld tegen zichzelf of de kinderen zat zijn. 3. emotioneel doordraaien.(vaak door misbruik) Het is geen van allen een excuus om te moorden maar in sommige gevallen is het wel heel erg begrijpelijk.

man: 1. Woede 2. Jaloezie 3. Liefde Vrouw: 1. Liefde 2. Jaloezie 3. Woede

Voor moord of doodslag zijn niet altijd motieven. Als er wel motieven zijn is dat in de eerste plaats om je zelf te beschermen tegen een vijand die jou wil doden. De meeste moorden in de geschiedenis zijn daarop terug te voeren.

Bij beide geldt volgens mij maar één motief: Om van iemand af te zijn.

Mannen: Woede Wraak Jaloezie Vrouwen: Jaloezie Woede Wraak

Volgens het CBS: De mogelijke motieven voor moord en doodslag kunnen worden onderscheiden in materiële, emotionele en seksuele. In driekwart van de gevallen is het motief niet bekend. Is het motief wèl bekend, dan is het één op de drie keer materieel. Dan gaat het bijvoorbeeld om roof of om het doelgericht elimineren (liquideren) van bepaalde personen. In bijna 60 procent van de gevallen met een bekend motief is dat emotioneel. De moord of de doodslag is dan gepleegd vanwege bijvoorbeeld (ere)wraak, jaloezie, huiselijke conflicten, de crime passionnel, uit de hand gelopen woordenwisselingen en andere ruzies. De overige vijf procent van de moord- en doodslagdelicten heeft te maken met seksueel geweld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100