Waarom komt er nooit meer een schillenboer door de straat?

Vroeger kwam er altijd een schillenboer door de straat die aardappelschillen en etensresten op kwam halen om dat aan de varkens te voeren.
Tegenwoordig gaat dat in een container maar waarom gaat dat niet meer zoals vroeger gewoon naar de varkens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Om dezelfde redenen als dat er ook nooit meer een melkboer door de straat komt. Die verkocht verse melk en rauwe melk. Om hygienische redenen mag dat niet meer.

Om dezelfde reden als dat er nooit meer een voddenboer door de straat komt. Die haalde ouwe kleren en ouwe dekens op, maar dat levert niet meer genoeg geld op, dus brengen wij het zelf naar de Emmaus of naar de Humana bakken. Economische redenen.
Daarom komt ook de scharensliep niet meer langs de deur.

Omdat mensen vaak te lui, of te ongeinteresseerd zijn geworden om de echte groente en fruitresten en -afval te scheiden van het andere afval. Wij donderen gewoon alles in de groene kliko. Daar hebben varkens niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is te arbeidsintensief en tijdrovend werk. Er zijn volgens mij nog wel plaatsen waar nog wel een schillenboer rijdt, zoals in Geldrop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een bio-bak en al die schillen aan de varkens geven is niet gezond.
De meeste aardappelschillen zit vol vergif van het spuiten tegen van alles en nog wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben allemaal een groene kliko in de tuin staan waar we de schillen en etensresten in kunnen doen. Deze wordt eens in de 2 weken (bij ons tenminste) opgehaald. Zie dit ophalen als de moderne schillenboer.

Tijden zijn veranderd en de manier van 50 jaar geleden is economisch niet meer aantrekkelijk.
In mijn jeugd (ik ben nog geen 40) werden de schillen ook al niet meer opgehaald trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dar door de veranderde wetgeving de schillen niet meer(al heel lang trouwens) aan de varkens gegeven mogen worden en er dus geen brood voor de schillenboer in zit!
Dat brood is figuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het 2010 is.