Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het wel toegestaan om allerlei herdenkplaatsen te maken langs de weg of wordt dat oogluikend toegestaan?

Je weet wel,ongevalsplekken waar nabestaanden van alles neerleggen ter nagedachtenis.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
751

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe heb je hier een vergunning voor nodig van de gemeente. Het plaatsen van dingen langs de openbare weg is op basis van de APV van de gemeente meestal verboden.

Er zijn ook overijverige wegbeheerders die dit soort herdenkingsmonumenten weghalen. Hoe hiermee omgegaan wordt is dan ook sterk afhankelijk van de gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het mag niet, dus wordt oogluikend toegestaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet is het wettelijk verboden, maar bijna altijd wordt het gedoogd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel mag het niet, vaak wordt het gedoogd tenzij het de verkeersveiligheid in gevaar kan brengen. Langs snelwegen worden dit soort monumenten vaak opgeruimd omdat het teveel af zal leiden, op provenciale wegen blijven ze vaak staan. Ik zag laatst een wegwerker met een bosmaaier. Bij de boom waar een meisje 4 jaar geleden is omgekomen, pakte hij het knuffeltje (welke er nog steeds staat) even op, maaide er en zette het netjes terug, vond ik zo'n lief gebaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding