Hoeveel geld wordt er besteed tegen illegale wietteelt?

Ik moet voor Nederlands een betoog schrijven over de legalisering van wietteelt. Voor een van mijn argumenten is het handig om te weten hoeveel geld de overheid/politie uitgeeft tegen de illegale wietteelt en hoeveel manuren bij de politie erin gaan zitten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

in 2012 zijn er ongeveer 5000 wietplantages opgerold.
Een politieagent kost gemiddeld 26 euro per uur.
Ongeveer kost het 20 manuren.

25x26x5000=3,25 miljoen

Echter bij onderstaande link is het preciezer uit te rekenen ook staat er hier vermeld dat de ontmantelingskosten worden verhaald op de teler.

Toegevoegd na 33 minuten:
Bij verschillende bronnen heb ik dit langszien komen.
Dit is de gemiddelde prijs per agent wat men betaald.

hier zit dan al alles bij inverwerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe weet jij wat een agent per uur kost? Wat dacht je van alle andere kosten zoals bureau auto's enz